شهرستان ها

۱۳هزار مترمربع پروژه عمرانی درحال ساخت در خراسان جنوبی وجود دارد

بیرجند- سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از وجود ۱۳ هزار مترمربع پروژه عمرانی در حال ساخت و ۲۵ هزار متر مربع زیرساخت فرهنگی و هنری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رمضانی شنبه شب در نشست استاندار با اصحاب فرهنگ و هنر استان اظهار کرد: خراسان جنوبی از دیر باز مهد فرهنگ و هنر بوده است و با دارای بودن ۲۵ هزار مترمربع زیرساخت ،۱۳ هزار متر مربع پروژه عمرانی در حال احداث در نقاط مختلف خراسان جنوبی وجود دارد.

به گفته وی این پروژه‌های های عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصد در حال ساخت هستند که خانه فرهنگ و هنر بیرجند و سالن علامه فرزان از جمله این موارد است و با نگاه مثبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نماینده وی خرداد ماه سال جاری با سفر به استان از پروژه‌های مورد نظر بازدید خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تالار بزرگ شهر که سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی و فونداسیون آن اجرای شد با پیگیری که در وزارت انجام دادیم در اولویت پروژه‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت که برای تکمیل به حدود ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا در سال ۱۴۰۵ به بهره برداری برسد.

رمضانی با اشاره به وجود ۱۲ هزار حافظ یک تا ۲۵ جز قرآن و پنج هزار حافظ کل قرآن در استان تصریح کرد: ۶۷ مؤسسه فرهنگی و هنری، ۶۷۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۲۶ انجمن ادبی و هنری، ۲۸ انتشاراتی در خراسان جنوبی وجود دارد و ۱۵۶ دانش‌آموز در هنرستان دخترانه هنرهای زیبای بیرجند تحصیل می‌کنند.

به گفته وی در ابتدای سال تحصیلی آینده هم هنرستان پسرانه هنرهای زیبا با مشخص شدن مکانی برای آن راه اندازی می‌شود و وزیر قول اختصاص دو میلیارد تومان برای تجهیز آن را داده است و در صورتی که زمینی برای این منظور مشخص شود خیری برای احداث آن را انجام می‌دهد.

در این جلسه که حدود دو ساعت و ۲۵ دقیقه طول کشید ۱۵ نفر از فعالان حوزه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی دغدغه‌های خود را در زمینه عدم حمایت مادی و معنوی، مظلومیت موسیقی مقامی در استان، نبود سالن‌های مناسب برای اجرای صحنه‌ای، تعطیلی تعدادی از مؤسسات قرآن و عترت به دلیل مشکلات مالی در دوران کرونا، تأثیر اشتغالزایی این حوزه بر اقتصاد استان، توجه بیش از گذشته به ادبیات پایداری و ترویج فرهنگ کتابخوانی در خراسان جنوبی سخن گفتند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا