شهرستان ها

۱۳۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری کرده‌ایم

اردبیل- معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در هفت ماهه امسال ۱۳۸ میلیارد تومان کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی را جمع‌آوری کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل قدیمی عصر دوشنبه در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان اردبیل، اظهار کرد: ۷۳ درصد برنامه حوزه مشارکت در جمع‌آوری کمک‌های مردمی در هفت ماهه امسال تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: با جمع‌آوری ۱۳۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در هفت ماهه امسال، این میزان نسبت به هفت ماهه سال گذشته ۵۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در بحث صدقات برنامه پیش‌بینی شده ما ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۶ میلیارد تومان درآمد در این حوزه داشتیم و ۶۱ درصد برنامه محقق شده است.

قدیمی افزود: مردم استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد بیشتر صدقه پرداخت کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث اکرام ایتام ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منابع درآمدی پیش‌بینی کردیم که در هفت ماهه امسال ۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان که ۶۰ درصد پیش‌بینی شده، تحقق پیدا کرد.

قدیمی اضافه کرد: این میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در بحث اکرام به همت حامیان ۴۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: با وجود خشکسالی و وقوع سیل در شمال استان اردبیل، میزان زکات جمع‌آوری شده ۲۱ میلیارد تومان بوده که ما پیش‌بینی می‌کردیم ۲۳ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری کنیم که تا پایان امسال برای این کار وقت و فرصت مهیا است.

قدیمی با بیان اینکه ۹۱ درصد برنامه پیش‌بینی شده زکات تحقق یافته است، یادآور شد: میزان زکات جمع‌آوری شده در این استان به همت کشاورزان و دامداران ۲۹ درصد رشد یافته است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مراکز نیکوکاری به تعداد ۱۶۰ مورد نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کرده‌اند که از ۱۰۰ میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده، ۸۰ میلیارد تومان تحقق یافته که ۷۹ درصد برنامه محقق شده و رشد ۶۷ درصدی را نسبت به سال قبل شاهد هستیم.

قدیمی گفت: در حوزه اکرام ایتام و محسنین در پایان سال گذشته ۲۵ هزار و ۳۵۶ حامی جذب کرده بودیم که اکنون این تعداد به ۲۹ هزار و ۵۴۰ حامی رسیده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۸ هزار حامی فعال و در حال حاضر نیز بیش از ۲۱ هزار حامی فعال داریم که سعی می‌کنیم نسبت به فعال شدن حامیان بلاتکلیف اقدامات لازم را انجام دهیم.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث توانمندسازی خانواده‌های نیازمند ۱۰ میلیارد تومان برای ۴۰۰ خانواده پرداخت شده و ۲۶ تسهیل‌گر در ۲۳ مرکز نیکوکاری در اجرای این امر یاریگر ما بودند.

وی اضافه کرد: برای کمک به سیل‌زدگان نیز پیش از این ۶ میلیارد تومان و در مرحله جدید نیز چهار میلیارد تومان از طریق استانداری اردبیل اختصاص یافته که امیدواریم صرف جبران خسارت سیل‌زدگان شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل از رؤسای شهرستان‌ها خواست، نسبت به پوشش بیمه‌ای مددجویان در قالب صندوق بیمه حوادث اقدام کرده و لیست مورد نظر را در اختیار مسئولان امر قرار دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا