شهرستان ها

۱۳ باند قاچاق اشیای تاریخی در مازندران متلاشی شد

ساری- فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران از انهدام ۱۳ باند قاچاق اشیای تاریخی طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: ۴۰ نفر در این زمنیه دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا کردان پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از انهدام ۱۳ باند قاچاق اشیای تاریخی و فرهنگی در دو ماهه ابتدای سال جاری در مازندران خبر داد و گفت: طی دو ماهه ابتدای امسال ۴۰ نفر در حوزه حفاری‌های غیرمجاز دستگیر، ۱۵ دستگاه فلزیاب کشف و همچنین ۱۳ باند منهدم شد.

وی افزود: میراث‌فرهنگی متعلق به همه مردم است بنابراین حفظ این میراث ملی و مقابله با حفاری‌های غیرمجاز از حیطه وظیفه یک سازمان خاص خارج و به یک اولویت فراسازمانی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه یکی از مطالبات ما در این حوزه قاطعیت در اجرای قوانین موجود است؛ تصریح کرد: مجازات‌های اینگونه جرایم بیشتر به صورت نقدی و حبس‌های کوتاه‌مدت خلاصه می‌شودکه متأسفانه برای جبران خسارت ناشی از نابودی سایت‌های تاریخی و یا بازگشت اشیا فرهنگی کافی نیست.

وی یادآور شد: امیدواریم همه نهادها و دستگاه‌های مربوط به ویژه انجمن‌های مردم‌نهاد به‌طور جدی پای کار بیایند و برای حفظ این تاریخ گرانبها بمانند و رفع موانع موجود تلاش کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا