شهرستان ها

۱۴ نفر در آذربایجان شرقی براثر غرق شدگی جان باختند

تبریز- مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۱۴ نفر بر اثر غرق شدگی در استان جان خود را از دست دادند که چهار نفر از آنها زن بودند .

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد ستاره روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱ نفر بود سه نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از این تعداد سه نفر در رودخانه، ۲ نفر در سد، ۲ نفر در چاه، سه نفر در استخر کشاورزی، یک نفر در استخر شنا، یک نفر در حوض و کانال و ۲ نفر در سایر مکان‌ها (سیل) غرق شده اند.

ستاره گفت: در سال گذشته ۲۴ نفر بر اثر غرق شدگی در استان جان خود را از دست دادند که ۲ نفر از آنان زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با بیان اینکه با شروع فصل گرما، تمایل به شنا و آب‌تنی افزایش پیدا می‌کند و متأسفانه افراد بسیاری برای شنا و آب تنی به استخرهای کشاورزی، استخرهای خانگی یا رودخانه‌ها و آب‌بندها مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: در این محل‌ها امکان نظارت یا استقرار تیم‌های نجات غریق وجود ندارد و همین موضوع نیز سبب افزایش احتمال مرگ درپی غرق شدگی می‌شود.

وی از مردم خواست بدون برخورداری از مهارت شنا به هیچ عنوان وارد آب به خصوص دریا، رودخانه و قسمت عمیق استخرها نشوند و توجه کنند که شنا در استخر بسیار راحت‌تر از شنا در دریا است و از این رو با تصور اینکه با فنون شنا در استخر آشنا هستند، وارد آب‌های آزاد و پشت سدها نشوند.

ستاره گفت: استخرهای کشاورزی یا آب نماها نیز به هیچ عنوان برای شنا مناسب نبوده و خطراتی مانند برق گرفتگی، عفونت و دیگر مخاطرات آنها را تهدید می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا