شهرستان ها

۱۵۰ روستای خوزستان برای توسعه بوم‌گردی هدف‌گذاری شد

اهواز- مدیرکل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بر توسعه فضاهای بوم گردی روستایی تاکید کرد و گفت: در همین راستا تاکنون ۱۵۰ روستای استان با ظرفیت‌های این صنعت هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر رشنودی پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: تعداد ۷۳ روستا در خوزستان با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوع صنایع دستی شناسایی و برنامه‌های راهبردی برای شکوفایی این ظرفیت‌ها نیز تدوین شده است.

وی در ادامه توجه به حوزه گردشگری و صنایع دستی را یکی از راهکارهای توسعه اشتغال در روستاهای خوزستان دانست و افزود: در این راستا تعداد ۱۵۰ روستا با ظرفیت گردشگری و تعداد ۷۳ روستا با ظرفیت صنایع دستی در استان شناسایی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در گام اول، تعاون روستایی، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها باید بر مبنای ظرفیت هر روستا مطالعات شناختی در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری را انجام دهند که پیشنهاد می‌شود این امر در ۵۰ نقطه از استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گام دوم برای توسعه اشتغال در روستاها مربوط به بخش آموزش است که فنی و حرفه‌ای استان متولی این امر است.

رشنودی گفت: گام سوم تشکیل تعاونی‌ها و گام چهارم راه‌اندازی اپلیکیشن برای فروش محصولات و خدمات است همچنین گام پنجم مربوط به ارائه تسهیلات مشاغل خانگی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا