شهرستان ها

۱۵ اثر برگزیده بداهه نویسی «مشق مادر» معرفی خواهند شد

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی مشق مادر گفت: پس از داوری آثار، مراسم اختتامیه، ۲۰ بهمن ماه در قزوین برگزار و از 15 نفر برگزیده و منتخبین تقدیر خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی مشق مادر:


به گزارش ایلنا، محمد رازقی گفت: جشنواره «مشق مادر» به طور همزمان در 31 مرکز در سراسر کشور در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور بانوان هنرمند و خوشنویس برگزار شد و مرحله داوری آن با حضور ۹ داور ملی به اتمام رسید.

دبیر اجرایی جشنواره مشق مادر عنوان کرد: 544 اثر در دو بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق به دبیرخانه جشنواره مشق مادر رسید که پس از داوری، 15 اثر جزء آثار برگزیده و 100 اثر شایسته تقدیر شدند.

وی ادامه داد: این آثار کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین آیات و اشعار با موضوع مقام زن و مادر بود که از بین ۱۵ اثر برگزیده، ۹ اثر مربوط به بخش نستعلیق و ۶ اثر در بخش شکسته نستعلیق و از بین ۱۰۰ اثر شایسته تقدیر ۷۰ اثر نستعلیق و ۳۰ اثر شکسته نستعلیق است.

رازقی بیان کرد: داوران این جشنواره در بخش نستعلیق اساتید ازهار شرکاء، علی اشرف صندوق آبادی، احمد پیله چی، علی اکبر پگاه، میرحیدر موسوی و احمد ابوطالبیان همچنین داوران بخش شکسته نستعلیق اساتید سید علی فخاری، علی آقا حسینی و بهادر پگاه بودند.

وی خاطرنشان کرد: به ۱۵ هنرمند برگزیده در این رویداد، تندیس جشنواره و جایزه نقدی پنجاه میلیون ریالی و به ۱۰۰ هنرمند جوایز پنج میلیون ریالی اهدا می‌شود و آثار منتخب به صورت کتاب منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا