شهرستان ها

۱۵ هزار اصله نهال در جنوب غرب خوزستان توزیع می‌شود

خرمشهر- رئیس اداره منابع طبیعی آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: در هفته منابع طبیعی تعداد ۱۵ هزار اصله نهال در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی توکلی ظهر امروز یکشنبه در حاشیه مراسم درختکاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر توزیع نهال در طول هفته منابع طبیعی نیز در سطح شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان تعداد ۲ هزار اصله نهال کاشته می‌شود.

وی بر کاشت نهال‌های بومی و سازگار با اقلیم منطقه در سطح این سه شهرستان تاکید کرد و گفت: نهال‌ها مخصوص منطقه از جمله درخت نخل، توت، برهان گلی، برهان معمولی، گل کاغذی و کُنار که همه بومی استان خوزستان هستند، قرار است با هماهنگی شهرداری‌ها در پارک‌ها و میادین کاشته شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی آبادان، خرمشهر و شادگان در ادامه با اشاره به بروز پدیده ریزگردها در روزهای اخیر، اقدامات انجام شده برای مقابله با ریزگردها را یادآور شد و بیان کرد: طرح جلوگیری از ریزگردها یک برنامه طولانی مدت و یک طرح ملی است و منشأ ریزگردها اخیر نیز کشور عراق بوده و چون بحث بین المللی بوده جلوگیری از آن برای کشور ما دشوار است.

وی افزود: با این حال در داخل کشور برای جلوگیری از پدیده ریزگردها نهال کاری و تثبیت شن‌های روان انجام می‌شود.

توکلی در توضیحاتش این نکته را یادآور شد که مالچ پاشی برای شهرستان‌هایی انجام می‌شود که دارای خاکی با ماسه بادی هستند اما برای شهرهای آبادان و خرمشهر به جای مالچ پاشی، نهال کاری و پخش سیلاب انجام می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا