شهرستان ها

۱۵ گروه دامپزشکی در چهاردانگه خدمات رسانی کردند

ساری- مدیرکل دامپزشکی مازندران از ارائه ۹۲ هزار خدمت با اعزام ۱۵ گروه دامپزشکی در مناطق محروم چهاردانگه ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور پیش ازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری بیش از ۹۲ هزار خدمت رایگان شامل واکسیناسیون، آموزش، ویزیت و سمپاشی و توزیع سم ارائه شد.

وی ادامه داد: در این رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی با حضور ۱۵ اکیپ از همکاران اداره‌های دامپزشکی شهرستان مختلف استان برگزار گردید که طی آن خدمات واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین، سم‌پاشی و ضدعفونی اماکن دامی، آموزش بهره‌برداران با هدف کاهش نیاز آنان به دامپزشک و معاینه و درمان رایگان دام به مردم منطقه ارائه شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: با توجه به کم برخوردار بودن و دشواری در ارائه خدمات استفاده شود که حاصل آن واکسیناسیون ۳۱ هزار و ۱۷۳ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های شاربن ،۲۶۴ هزار و ۲۳۲ رأس علیه بیماری آبله گوسفندی، چهار هزار و ۷۵۰ رأس علیه آبله بزی، ۹۵۰ رأس علیه بیناریذشاربن گاوی و ۲۸۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری بود.

وی با تاکید بر اینکه همه خدمات ارائه شده به صورت رایگان صورت گرفته است گفت: در مجموع ۳۰ لیتر سم، سم پاشی و یا توأم با آموزش تئوری و عملی نحوه سم‌پاشی دام و جایگاه دام به دامداران تحویل گردید.

آقاپور کاظمی گفت: در این رزمایش آموزش‌های لازم در خصوص بهداشت و مدیریت بهداشتی جایگاه دام، مدیریت تغذیه دام، اصول بهداشتی بیماری‌های مختلف مشترک بین انسان و دام بر اساس نیاز منطقه که پیش تر توسط کمیته اجرایی رزمایش احصا شده بود به بیش از ۳ ساعت آموزش چهره به چهره برای دامداران و بهره برداران ارائه گردید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا