شهرستان ها

۱۶۵۰ ساختمان اداری کرمانشاه نیازمند بازسازی هستند

کرمانشاه- مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه گفت: یک هزار و ۶۵۰ ساختمان اداری در کرمانشاه نیازمند بازسازی هستند.

افشین یگانه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده در زلزله سال ۹۶ کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون زلزله در شهرستان سرپل ذهاب بوده و با وجود ضعف در پیگیری‌ها برای بازسازی تخریبات پیش آمده اما هم اکنون ۹۵ درصد این شهرستان بازسازی و مقام سازی شده است.

وی افزود: بنا به گزارشات فرماندار شهرستان سرپل ذهاب علت عدم بازسازی پنج درصد باقی از این شهرستان مشکلات قانونی و تعارض‌هایی است که بین افراد مالک وجود داشته که ورثه و صاحبان املاک به دلیل اختلافات خود رضایتی به ساخت ملک ندارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه گسل‌های فعال و مناطق زلزله خیز دارد، تصریح کرد: بر این اساس علاوه بر محکم سازی ساختمان‌ها و نظارت بر آنها باید به سمت بیمه ساختمان‌های مسکونی رفت.

یگانه خاطر نشان کرد: نقاط زلزله خیز پس از فعالیت یک دوره بازگشت دارند که معمولاً پس از اتمام فعالیت خود حدود ۳۰ بعد مجدداً فعالیت خواهند داشت و مستعد زلزله‌های خسارت بار هستند.

وی ادامه داد: اکنون گسل منطقه دینور که در دوره بازگشت خود پس از ۳۰ سال قرار دارد به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و بر اساس مطالعات ژیوفیزیکی در صورت فعال شدن خسارات عمیقی می‌تواند در پی داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه یک هزار و ۶۵۰ ساختمان اداری در کرمانشاه تا سال ۱۴۰۱ نیاز به باز سازی داشتند، عنوان کرد: با این وجود اما هنوز بازسازی برای آنها انجام نگرفته که بر اساس مصوبات ابلاغ شده تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف شدند بیمه حوادث دریافت کنند.

یگانه همچنین بیان کرد: امسال ۱۰۰ درصد اماکن دولتی و ساختمان‌های اداری در مقابل حوادث بیمه شده‌اند و در بخش‌های غیر دولتی نیز طی جلساتی با ارائه گزارش‌های مربوطه مقرر شد هر اداره‌ای ماننده راه و شهرسازی که جامعه هدف دارد در مقابل هر ساختمانی که ساخته می‌شود بیمه حوادث را پرداخت کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا