شهرستان ها

۱۶ برنامه ملی و بین‌المللی با موضوع امام رضا (ع) برگزار می‌شود

ارومیه – مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) گفت: امسال و در بیستمین دوره از جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) ۱۶ برنامه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سعیدی زاده عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه فعالان قرآنی و شاعران رضوی در گفتگو با خبرنگاران افزود: جشنواره‌های شعر کودک و نوجوان در همدان، ادبیات داستانی کودک و نوجوان در سمنان، ادبیات داستانی و رمان در بوشهر، رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گلستان، فیلم و پویانمایی و مستند، عکس در خراسان رضوی، تئاتر رضوی در آذربایجان شرقی، تئاتر خیابانی در جنوب استان کرمان، تئاتر کودک و نوجوان در هرمزگان، گرافیک در قم و خوشنویسی در تهران برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره‌ها در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و جشن اختتامیه همه آنها شب میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

سعیدی زاده در خصوص حمایت بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) از کتاب‌های رضوی گفت: هم در فرایند تولید و هم در حوزه چاپ و انتشار اقداماتی صورت گرفته و می‌گیرد چنانکه این بنیاد دو فصلنامه فرهنگ رضوی و معارف اهل بیت (ع) دارد که در آنها مقالات پژوهشی و علمی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: ۴۵۰ عنوان کتاب در ۱۹ دوره گذشته از جمله کتاب‌های علمی، فرهنگی، ادبی، هنری و تربیتی تألیف شده‌اند که این کتاب‌ها در نمایشگاه سال آینده به نمایش گذاشته خواهند شد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در خصوص افزایش مشارکت کشورهای خارجی در جشنواره شعر رضوی چه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، گفت: برای مشارکت بیشتر کشورهای فعال در جشنواره رضوی رایزنی فرهنگی با کشورهای مورد نظر صورت می‌گیرد.

سعیدی زاده ادامه داد: همچنین خود بنیاد ظرفیت‌های کنشگر و محقق در حوزه شعر رضوی را شناسایی و از آنان دعوت می‌کند تا محصول و اثر خود را به جشنواره ارائه دهند.

وی تاکید کرد: امسال و در خلال این برنامه‌ها از هشت خادم بین‌المللی فرهنگ رضوی در مشهد تجلیل می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا