شهرستان ها

۱۶ زمین چمن در در روستاهای خدابنده احداث می شود

زنجان-فرماندار شهرستان خدابنده گفت: بیش از ۱۶ زمین چمن در در روستاهای خدابنده احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی، ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان زنجان اظهار کرد: مشکل‌های اقتصادی و بیکاری از عوامل گرایش جوانان به آسیب‌های اجتماعی است که باید با برنامه‌ریزی و راهکارهای صحیح از آن جلوگیری کرد.

وی عدم توسعه صنایع بالادستی و پایین‌دستی در شهرستان خدابنده را یکی از چالش‌ها برشمرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد مسن بیش از جوانان به حرفه کشاورزی مشغول هستند و عدم وجود ارزش افزوده در بخش کشاورزی و سنتی بودن آن باعث شده که جوانان رغبتی برای فعالیت در این شغل ندارند.

فرماندار شهرستان خدابنده تأکید کرد: باید به سمت جذب سرمایه‌گذار و فرآوری محصولات کشاورزی برویم تا جوانان را به فعالیت‌های کشاورزی ترغیب کنیم و بیکاری را کاهش دهیم.

تاراسی با اشاره به اینکه ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارد، تصریح کرد: تا کنون ۱۰ فقره زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف خدابنده تحویل داده شده و آمادگی داریم ۱۶ تا ۲۰ زمین چمن دیگر با بیش از ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت به روستائیان تحویل دهیم.

لزوم بهبود خدمات سلامت روان برای پیشگیری از خودکشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این جلسه بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی سه راهبرد موثر را برای پیشگیری از خودکشی توصیه کرده که شامل شناسایی و درمان به موقع اختلالات روانپزشکی، کاهش دسترسی به روش‌های اقدام به خودکشی و ثبت مسئولانه موارد اقدام به خودکشی و فوت ناشی از آن همزمان با گزارش مسئولانه در رسانه‌ها می‌شود.

حسن بختیاری ادامه داد: استان زنجان نیز به دنبال جامعه‌ای به دور از مرگ و میر و آسیب ناشی از خودکشی است و در این راستا تلاش دارد آگاهی جامعه را افزایش دهد و به همه افراد در معرض خطر یا اقدام‌کننده به خودکشی خدمات ارائه می‌دهد.

وی کاهش ۱۰ درصدی میزان فوت ناشی از خودکشی در جمعیت استان نسبت به سال ۱۴۰۰ را از اهداف مهم این بخش خواند و گفت: کاهش دسترسی به سوم آفت‌کش، کاهش مصرف الکل، ایجاد برنامه‌های پیشگیری برای افراد در معرض خطر، بهبود خدمات پایه سلامت روان و درمان افسردگی و مصرف مواد مخدر از راهبردهای پیشگیری در این بخش است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا