شهرستان ها

۱۶ فوتی مرگ خاموش در اردبیل / پخت کباب به قیمت جان تمام شد

اردبیل – رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۶ نفر در استان اردبیل براثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مرگ خاموش شدند.

علی مهری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا آخر پاییز ۲۴۵ نفر مصدومیت ناشی از مونوکسید کربن را در استان اردبیل شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: از بین این مصدومان ۱۶ نفر بر اثر گازگرفتگی فوت کردند که اخیراً در شهرستان نمین ۷ نفر در پی استنشاق گاز پرخطر مونوکسید کربن جان باختند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اردبیل از افزایش آمار مرگ و میرهای ناشی از گازگرفتگی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در ۹ ماهه سال گذشته مجموع مصدومان ۳۷۰ نفر بوده اما از این تعداد تنها ۱۰ نفر فوتی داشتیم که امسال این رقم به ۱۶ نفر افزایش یافته است.

مهری افزود: علت اکثر فوتی‌های ناشی از مسمومیت گازگرفتگی استفاده از کباب پزهای ایستاده است که خانواده‌ها دوست دارند در داخل منزل و فضای سرپوشیده از کباب پزهای گازی استفاده کنند.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد؛ از کباب پزهای گازی ایستاده برای پخت و پز استفاده نکنند چرا که به سرعت مونوکسید کربن تولید و مسمومیت شدیدی را به دنبال استنشاق گاز شاهد هستیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اردبیل تصریح کرد: از ۱۶ فوتی ناشی از مرگ خاموش ۱۰ فوتی مربوط به استفاده کنندگان از کباب پزها بوده که عمدتاً در داخل منزل از آن استفاده می‌کردند که توصیه می‌کنیم به این کار خطرناک دست نزده و در فضای آزاد از این کباب پزها استفاده کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا