شهرستان ها

۱۷۰۰ تن لیمو شیرین از باغات کرمانشاه برداشت می‌شود

کرمانشاه- مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: ۱۷۰۰ تن لیمو شیرین از باغات کرمانشاه برداشت می‌شود.

رحمان فیض در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت مرکبات در استان کرمانشاه، اظهار کرد: برداشت لیمو شیرین در استان کرمانشاه از حدود ۱۷۰ هکتار زمین و لیمو ترش در ۴۸۰ هکتار زیر کشت انجام می‌گیرد.

وی افزود: استان کرمانشاه علاوه بر دارا بودن باغات پرتقال، لیمو شیرین، لیموترش، نارنگی در سطح پایین‌تر باغات گریپ فروت و نارنج دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در پرورش لیمو شیرین و پرتقال عملکرد خوب و قابل قبولی دارد، تصریح کرد: به طور میانگین استان کرمانشاه ۱۴ تن پرتقال، هشت تن لیموترش و ۱۰ تن لیموشیرین در هر یک هکتار تولید دارند که بر همین اساس حدود یک هزار و ۷۰۰ تن لیمو شیرین در استان کرمانشاه برداشت می‌شود.

فیض با اشاره به اینکه عمده لیموشیرین تولید شده در شهرستان قصر شیرین تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این محصول به عنوان یک میوه بازار پسند در شهرستان قصرشیرین از نظر کیفیت، طعم و عطر از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده که از همین رو از بهترین محصولات تولید شده در کشور به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: لیمو شیرین تولید شده در شهرستان قصر شیرین به دلیل مزه و کیفیت خوبی که دارد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

فیض در پایان با اشاره به اینکه عمده باغات مرکبات در شهرستان قصرشیرین واقع هستند، تاکید کرد: آغاز برداشت لیمو شیرین آغاز شده و تا پایان فصل زمستان ادمه خواهد داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا