شهرستان ها

۱۷ درصد از خرمای استان بوشهر صادر می‌شود

بوشهر- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از مجموع ۱۷۰ هزار تن خرمای تولیدی استان، حدود ۳۰ هزار تن از آن صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه خرمای بوشهر اظهار داشت: معرفی خرما و محصولات تولیدی مرتبط با خرما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: تولید کنندگان و صادرکنندگان محصول خرما از این فرصت بایستی به نحو احسن بهره برداری نموده و بازارهای داخلی و بین المللی خود را بیش از پیش توسعه دهند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه تولید خرما در جهان ۷.۵ میلیون تن بوده که از این میزان ۱.۵ میلیون تن آن صادرات می‌شود، خاطر نشان کرد: تولید خرمای ایران یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن و میزان صادرات آن در حدود ۴۰۰ هزار تن است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر با بیش از ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات و تولید ۱۷۰ هزار تن انواع خرما و صادرات ۳۰ هزار تن از این محصول، یکی از مهمترین مناطق خرما خیز کشور شناخته شده است.

صفوی بیان کرد: بازارهای هدف خرمای استان بوشهر در مرحله اول کشورهای آسیای میانه بوده که روسیه در مقام اول قرار گرفته است و سایر کشورهای هدف صادراتی نظیر حوزه اوراسیا، حاشیه خلیج فارس، افغانستان، پاکستان، هندوستان و ترکیه است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا