شهرستان ها

۱۷ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ دزفول مزاحمت تلفنی است

دزفول- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول گفت: ۱۷ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ دزفول در سال گذشته مزاحمت تلفنی بوده که این امر خدمت‌رسانی اورژانس به بیماران واقعی را با مشکل مواجه می‌کند.

رضا معمارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مزاحمت تلفنی یکی از مشکلات همیشگی اورژانس ۱۱۵ در تمام کشور است اما این امر در بسیاری مواقع خدمات‌رسانی به بیماران واقعی را دچار مشکل می‌کند و در واقع بازی با جان انسان‌های بی‌گناه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ درصد تماس‌های مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ دزفول مزاحمت تلفنی بوده است، ادامه داد: تماس‌های غیر اورژانسی برای انتقال بیمارانی که حضور پرسنل اورژانس و انتقال آنها از طریق آمبولانس هیچ ضرورتی ندارد از دیگر مشکلات و چالش‌های مرکز فوریت‌های ۱۱۵ دزفول محسوب می‌شود، این در حالی است که اورژانس ۱۱۵ دزفول خود با کمبود نیرو، پایگاه و آمبولانس مواجه است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مردم خواست موارد غیر اورژانسی را با وسایل نقلیه شخصی یا به هر شکل دیگری به مراکز درمانی انتقال دهند و تصریح کرد: این افراد می‌توانند از طریق تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ دزفول مشاوره تلفنی دریافت کنند که در این صورت شاید دیگر نیازی به انتقال بیمار به مراکز درمانی حتی با وسیله شخصی نباشد.

معمارزاده بیان کرد: با توجه به محدودیت تعداد پایگاه‌های شهری و کمبود نیرو و وسایل نقلیه توان خدمت‌رسانی هم‌زمان به همه مردم وجود ندارد، هر یک از نیروهای اورژانس دزفول گاه در یک شیفت حدود ۱۵ مأموریت انجام می‌دهند که هر مأموریت اگر به‌خوبی پیش برود و نیاز به شست و شوی آمبولانس و سایر موارد نباشد، حداقل یک ساعت زمان می‌برد و در این صورت نیروها فرصت استراحت ندارند.

وی ادامه داد: در برخی موارد پیش آمده که تمام آمبولانس‌های شهری هم‌زمان در حال مأموریت بوده و ما در این شرایط از آمبولانس‌های جاده‌ای نیز برای دیگر مأموریت‌ها استفاده می‌کنیم، در این حین تماس‌های دیگری نیز صورت می‌گیرد که ما توان پوشش دهی نداریم؛ بنابراین انتظار می‌رود مردم با ما نهایت همکاری را داشته باشند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول تأکید کرد: ضرورت دارد شهروندان هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵ شرح حال دقیق بیمار را اعلام کنند تا نیروها در صورت نیاز به اعزام با یک آمادگی کامل بر بالین فرد بیمار حاضر شوند.

معمارزاده اضافه کرد: در صورتی که مشکل کمبود نیرو و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ دزفول برطرف شود، این شرایط نیز مدیریت و کنترل خواهد شد اما تا آن زمان نیاز است که مردم برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ، این نکات را به‌خوبی رعایت کنند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ دزفول به‌صورت مستمر با تولید محتواهای گوناگون و انتشار گسترده آنها از طریق رسانه‌ها به دنبال فرهنگ‌سازی برای فرهنگ‌سازی و کنترل این موارد است، از همکاری رسانه‌های دزفول با اورژانس ۱۱۵ دزفول قدردانی کرد.

معمارزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح آمار نوروزی اورژانس ۱۱۵ دزفول پرداخت و گفت: طرح نوروزی ما از صبح ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز و تا صبح ۱۴ فروردین سال جدید ادامه داشت که در این بازه زمانی چهار هزار و ۶۳۳ تماس تلفنی توسط مرکز ارتباطات ۱۱۵ دزفول دریافت شد.

وی افزود: از این تعداد تماس، یک هزار و ۳۸۷ مورد مأموریت انجام شد و سه مورد از طریق اورژانس هوایی از مناطق صعب‌العبور به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در این بازه زمانی همچنین ۴۴۰ مورد مصدوم ترافیکی ثبت شد و ۸۶۹ مورد اعزام به بیمارستان نیز انجام گرفت.

به گزارش مهر، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول در روزهای گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر کمبود نیرو و پایگاه‌های اورژانس و همچنین فرسودگی ناوگان نقلیه را مهم‌ترین چالش‌های اورژانس ۱۱۵ این شهرستان برشمرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا