شهرستان ها

۱۷ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه «هومند» «وادان» تخریب شد

دماوند- شهردار دماوند از تخریب ۱۷ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه «هومند» «وادان» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رضایی‌مهر عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به قوانین شهرداری و طبق ماده ۱۰۰ این قانون، مالکان اراضی و املاکی که در محدوده شهری و حریم آن هستند، باید قبل از هرگونه اقداماتی جهت ساخت و ساز یا تفکیک، از شهرداری اخذ مجوز کنند.

وی افزود: در صورتی که مالکان مبادرت به تخلف ساختمانی، تفکیک خودسرانه، دیوارکشی و تسطیح اراضی کنند با استناد به قانون الحاق یک بند و ۳ تبصره به عنوان بند ۳ به ماده ۹۹ قانون شهرداری‌ها طبق ضوابط طرح تفضیلی با متخلفان برخورد خواهد شد.‌

شهردار دماوند گفت: در همین راستا برابر قانون، شهرداری دماوند جهت تخریب ملک در حریم شهری مستقیم اقدام خواهد کرد و بناهای ایجاده شده به وضع سابق باز خواهد گشت.

رضایی‌مهر بیان داشت: در همین راستا، امروز با تلاش واحد گشت کنترل و نظارت پلیس ساختمان شهرداری دماوند، ۵ فقره بنای نیمه‌کاره غیرمجاز و ۱۲ فقره دیوارکشی غیرمجاز در منطقه هومند وادان که در حریم شهر دماوند واقع شده، تخریب شد.

رضایی‌مهر تأکید کرد: شهروندان لازم است که جهت هرگونه ساخت و ساز در داخل یا حریم محدوده شهری حتماً از شهرداری استعلامات لازم را اخذ کنند تا دچار مشکل نشوند. وی با بیان اینکه کلیه حریم شهر دماوند به طور مستمر توسط گشت‌های نظارتی رصد می‌شوند، اضافه کرد: با توجه به وظایف قانونی که برای شهرداری تعریف شد، مطمئناً با متخلفان در حریم با طبقات بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد

آگهی
دکمه بازگشت به بالا