شهرستان ها

۱۸۰ روستای استان گلستان دچار تنش آبی هستند

گرگان- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به اینکه ۱۸۰ روستای این استان دچار تنش آبی هستند، گفت: ۲۴ ناوگان آبرسانی سیار در استان فعال است که آب شرب این روستاها را تامین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از شهریور ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۲ تعداد ۱۲۹ حلقه آب شرب وارد مدار استان شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۶۰۸ کیلومتر انتقال به مرحله بهره برداری رسید، افزود: ۶ هزار و ۸۶۰ متر مکعب مخزن ذخیره وارد مدار بهره برداری و ۳۵۲ دهنه چشمه و چاه بازسازی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۲ میزان ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان توسعه یافته و در این مدت توانستیم یک باب تصفیه خانه آب و فاضلاب بعد از ۲۵ سال به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدت میزان هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار آب و فاضلاب برای پروژه‌های خود سرمایه گذاری کرد، یاد آورشد: ۲۵ میلیارد تومان در شهرستان بندرگز، ۱۰۶ میلیارد تومان در شهرستان ترکمن، ۱۵۲ میلیارد تومان در شهرستان رامیان، ۷۳ میلیارد مینودشت، ۲۵۹ میلیارد تومان در شهرستان آق قلا، ۲۱۰ میلیارد تومان در شهرستان آزادشهر، ۲۱۱ میلیارد تومان در شهرستان علی آباد، ۱۰۷ میلیارد در کردکوی، ۱۴۷ میلیارد تومان در شهرستان مراوه‌تپه، ۹۹ میلیارد تومان در شهرستان گمیشان، ۵۷ میلیارد تومان گالیکش، ۳۶۹ میلیارد تومان در شهرستان گرگان هزینه شده است.

وی یاد آورشد: دو میلیون و ۵۰ هزار نفر جمعیت در شهر و روستا تحت پوشش هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ضریب بهره مندی جمعیت استان از آب شرب را ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: در شهرهای استان ۱۰۰ درصد جمعیت و در روستاها ۸۰ درصد جمعیت از آب با کیفیت بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰۰ روستا را تحت پوشش خود قرار داده‌ایم، افزود: ۱۸۰ روستاهای گلستان با تنش آبی مواجه است.

رحیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴ ناوگان آبرسانی سیار در استان فعال است، اظهار کرد: سال گذشته توانستیم ۳ دستگاه تانکر نو وارد استان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰ هزار سرویس آبرسانی به روستاهایی که دچار مشکل هستند ارسال شد که ۱۲۵ هزار نفر در روستاهای مورد نظر از طرح آبرسانی بهره مند شدند.

رحیمی اظهار کرد: سعی داریم طرح فاضلاب آزادشهر را سال آینده وارد مدار کنیم که اکنون این پروژه ۴۷ پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یاد آور شد: بیش از یکسال قبض کاغذی حذف شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا