شهرستان ها

۱.۵ میلیون تن کالا از مرزهای آذربایجان غربی ترانزیت شد

ارومیه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: بیش از ١.۵ میلیون تن کالا امسال از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی ترانزیت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج دست نشان در این زمینه اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه حجم ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی استان به بیش از ١.۵ میلیون تن رسید.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۴٣٠ هزار تن ترانزیت از مبادی ورودی و خروجی کشور در آذربایجان‌غربی وارد کشور شده بود که با افزایش ٨٧ درصدی در سال جاری، آمار ترانزیت ورودی هم اکنون به بیش از ٨٠۵ هزار تن رسیده است.

دست نشان، با اشاره به آمار تناژ ترانزیت خروجی از پایانه‌های مرزی استان اظهار کرد: آمار تناژ ترانزیت خروجی نیز با ۶٠ درصد افزایش در سال جاری به بیش از ٧۶٠ هزار تن رسیده است.

وی، با بیان اینکه نزدیک به ٨٢ هزار دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی کالاهای ترانزیتی را در مرزهای آذربایجان‌غربی جابه‌جا کرده است، گفت: تعداد ناوگان ترانزیت ورودی با ٧۴ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به بیش از ۴٢ هزار دستگاه و تعداد ناوگان ترانزیت خروجی با ٢٢ درصد افزایش به ۴٠ هزار دستگاه رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گزارش دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا