شهرستان ها

۲۰۰۰ آزمایش در آزمایشگاه دامپزشکی نرماشیر انجام شده است

کرمان- رییس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: از ابتدای سال جاری دو هزار مورد آزمایش در آزمایشگاه اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر انجام شده است.

فیروزه زارع پور در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: به منظور حفظ سرمایه‌های دامی و تأمین سلامت عمومی جامعه، این آزمایشات در بخش‌های مربوط به آزمایش سرولوژی دام، آزمایشات میکروبی شیر خام و بررسی تقلبات شیرخام و انگل شناسی و ردیابی انگل‌های خونی انجام شده است.

وی هدف از انجام آزمایشات یاد شده را تشخیص و درمان انواع بیماری‌های دام وطیور، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی تولیدی را با هدف تأمین سلامت و امنیت غذایی شهروندان اعلام کرد.

زارع پور سپس تاکید کرد: بیماری بروسلوز (تب مالت) به علت سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دام و همچنین قابل انتقال بودن بیماری به انسان، از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر در ادامه تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی سازمان دامپزشکی در حوزه پایش و مراقبت فعال بیماری بروسلوز در جمعیت گاوی، از طریق خون گیری و انجام آزمایشات رزبنگال در دستور کار این اداره قرار دارد.

زارع پور سپس گفت: سازمان دامپزشکی برنامه ارتقا کیفیت شیر خام را دنبال می‌کند به همین جهت در دامداری‌ها و مراکز عرضه شیرخام توسط کارشناسان دامپزشکی اقدام به نمونه برداری و آزمایش شیرخام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر اظهارکرد: فعالیت در آزمایشگاه به دلیل انجام آزمایشات بر روی نمونه‌های مشکوک به انواع بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، یک کار تخصصی دقیق و در عین حال خطر آفرین است.

زارع پور در پایان یادآور شد: در صورت عدم رعایت استانداردهای بهداشتی در آزمایشگاه، بیماری به افراد شاغل سرایت خواهد کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا