شهرستان ها

۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد

بوشهر- استاندار بوشهر گفت:۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین برای ایجاد ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر زمین مصوب و اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در راستای توسعه اقتصاد دریاپایه در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی توسعه تولید با مشارکت مردم را یک اولویت بسیار مهم دانست و بیان کرد: در این راستا طرح‌های اقتصادی متعددی با مشارکت مردم در استان بوشهر در حال اجرا است.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرایی شدن نخستین شهر مولد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر ۲ شهر مولد مصوب شده است، گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار تنگستان و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر شهر مولد یادشده را بنام دلیران تنگستان اعلام و بیان کرد: این شهر در سواحل خلیج فارس منطقه دلوار تنگستان قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در اجرایی‌شدن این طرح اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهرهای مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان بوشهر دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا