شهرستان ها

۲۰۲کیلومتر کریدوربزرگراهی و راه اصلی درآذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه – مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: امسال پروژه‌های ساخت و توسعه ٢٠٢ کیلومتر کریدور بزرگراهی و راه اصلی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال اجرا می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: احداث ١٠٨ کیلومتر کریدور بزرگراهی و ٩۴ کیلومتر راه اصلی چشم‌انداز ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی در ١۴٠١ تعیین شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶ کارگاه راهسازی در آذربایجان‌غربی فعال است و این امر نشان از اهتمام این اداره کل در توسعه راه‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یادآور شد: ارتقای کیفیت جاده‌های منطقه زیرساخت لازم جهت توسعه و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند و برای دستیابی به اقتصادی فعال و اشتغال‌آفرینی باید روند ساخت محورهای مواصلاتی استان سرعت بگیرد.

حمزه‌لو بیان کرد: همچنین در تکمیل زنجیره توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی در روزهای آینده بزرگراه بین‌المللی ارومیه- سرو با ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: عملیات بهسازی و چهار خطه کردن ۷.۵ کیلومتر از محور پیرانشهر- سردشت با یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده اجرا می‌شود که امسال ۴ کیلومتر از این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد.

حمزه‌لو در بازدید از محور پیرانشهر – سردشت به همراه فرماندار شهرستان پیرانشهر اظهار کرد: امسال برای ۴ کیلومتر ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ایجاد کریدوری مطمئن به موازات نوار مرزی ایران و عراق جهت توسعه تبادلات مرزی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

حمزه‌لو بیان کرد: افزایش ظرفیت ترافیکی محور و تسهیل حمل‌ونقل محصولات تولیدی، خدماتی و کشاورزی از مهمترین اهداف توسعه این مسیر ارتباطی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا