شهرستان ها

۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می رسد

ارومیه – مدیر راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد.

محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی، افزود: امسال ۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد که از این میزان ۱۰۸ کیلومتر کریدور بزرگراهی و ۹۴ کیلومتر راه اصلی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یک استان طولی بوده، ساماندهی پایانه‌های مرزی از اولویت بوده و در این راستا اتصال شبکه راه‌آهن ارومیه به پایانه مرزی سرو از طرح‌های مورد توجه در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی جهت استفاده از ظرفیت‌های مرزی منطقه است.

حمزه لو در خصوص وضعیت پروژه احداث آزادراه ارومیه – تبریز گفت: این پروژه به طول کلی ۱۶۴ کیلومتر و ساخت آن در شش قطعه تعریف شده که قطعه ١ و ۲ در حوزه آذربایجان‌غربی و قطعه ٣ تا ۶ در حوزه آذربایجان شرقی است.

وی با تأکید بر اینکه اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور مستلزم اتمام قطعات باقی‌مانده پروژه به خصوص دو دستگاه تونل در قطعه ٣ پروژه احداث آزادراه ارومیه-تبریز است، گفت: علاوه بر اینکه اصلی‌ترین راه ارتباطی شهر ارومیه با مرکز کشور با تکمیل قطعه ٣ این پروژه راهسازی از نظر مهندسی اصلاح می‌شود، تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد و مهم‌تر از همه ١٣ کیلومتر از مسیر کوتاه‌تر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای اینکه ارتباط کریدور بزرگراهی غرب کشور و همچنین بزرگراه بین المللی ارومیه- سرو با مرکز کشور تسهیل یابد، باید قطعه‌های باقی مانده آزادراه ارومیه- تبریز تکمیل شود و با توجه به نقش پدافندی غیرعامل این پروژه می‌توان گفت اتمام قطعه ٣ آزادراه ارومیه- تبریز نیاز حیاتی توسعه و زیرساخت لازم بخش‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری آذربایجان غربی قلمداد می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا