شهرستان ها

۲۱۰۰مددجوی کهگیلویه و بویراحمدی با تسهیلات اشتغالزایی خودکفا شدند

یاسوج- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه وبویراحمد گفت: سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ مددجو با ارائه تسهیلات اشتغالزایی خودکفا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، قباد مبشری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال ۱۴۰۲، چهار هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال وام اشتغال در استان به مددجویان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۱۲ نفر نیز آموزش کسب و کار آموختند، گفت: همچنین چهار هزار و ۸۰۱ فرصت شغلی نیز برای مددجویان ایجاد شد.

مبشری با بیان اینکه ۴۵ هزار مستمری بگیر در کمیته امداد امام خمینی استان به صورت مداوم از خدمات این نهاد بهره مند هستند، گفت: این نهاد حمایتی طی یک سال گذشته تاکنون دو هزار و ۲۴ مسکن برای مددجویان ساخته و ۲۳۲ خانه مددجویی را نیز بهسازی کرده است.

وی افزود: همچنین دو هزار و ۶۹۹ فقره جهیزیه در سال ۱۴۰۲ به مددجویان داده شد که شامل ۱۰ هزار و ۳۴۰ قلم کالا بوده و هزینه این میزان جهیزیه ۵۳۰ میلیارد ریال بوده و سه هزار و ۳۰۰ قلم کالای خانگی نیز به افراد نیازمند تحت پوشش این نهاد ارائه شد.

مبشری تصریح کرد: ۹ هزار و ۵۷۹ دانش آموز نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند و در سفر رئیس جمهور ۱۱۲ هزار نامه مجموع نامه‌های استان بوده است که ۴۸ هزار نفر واجد شراط، وام بلاعوض دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان یادآور شد: ۱۲۰ هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که ۶۲ درصد آنها یعنی ۷۳ هزار و ۹۵۸ نفر از بانوان هستند که از این تعداد، ۱۷ هزار و ۹۰۰ زن سرپرست خانوار هستند.

مبشری افزود: مردم در جشن‌ها و برنامه‌های مختلف یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند و حامیان ایتام ۴۹۰ میلیارد ریال به حساب افراد تحت حمایت شأن واریز کردند و میزان صدقه‌های دریافت شده نیز در صندوق‌های صدقات از سوی مردم ۳۸ میلیارد ریال در سال گذشته بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا