شهرستان ها

۲۱۶ دستگاه ماشین آلات تحویل شهرداری‌های اصفهان شده است

اصفهان – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات از ابتدای دولت سیزدهم در اختیار شهرداری‌های استان اصفهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران زینلیان بعد از ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی و واگذاری ماشین آلات عمرانی، خدماتی و حمل‌ونقل درون شهری به شهرداری‌های استان اصفهان که در شرکت نمایشگاه‌های بین المللی برگزار شد، با بیان اینکه خدمات شهری مهم‌ترین خدمت شهرداری‌ها به مردم است، اظهار داشت: از این رو ایجاد زیرساخت لازم برای ارائه خدمات در این زمینه امری ضروری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای مقابله با هر بحرانی در شهرداری‌ها باید در اولویت باشد، ابراز داشت: انتظار می‌رود همه شهرداران مطابق با چشم‌انداز تعریف شده، برنامه‌های منسجمی داشته باشند تا به اهداف تعریف شده دست یابند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه بررسی عملکرد شهرداران و اعضای شورای شهر در استان اصفهان برای نخستین بار در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در این زمینه فاکتورهایی همچون توجه به اقدامات دانش بنیان مورد توجه است.

توسعه گردشگری در شهرها و روستاهای اصفهان در دستور کار است

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت استان اصفهان توسعه گردشگری در همه شهرها و روستاها است، اضافه کرد: انتظار می‌رود همه شهرها برای گردشگری برند ویژه و رویداد خاصی تعریف کنند که با آن شناسایی شوند.

زینلیان با بیان اینکه ارتباط مؤثر با بدنه مردم نیز از جمله مواردی است که باید شهرداران به آن توجه داشته باشند، تصریح کرد: شفاف‌سازی و مبارزه با فساد نیز از جمله مواردی است که باید در شهرداری‌ها مورد توجه باشد به نحوی که مردم احساس کنند شهرداران امانت دار بوده و عدالت را برقرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعامل سازنده با فرمانداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تقویت شهرداری‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: شهرداران باید به درآمدهای پایدار توجه داشته باشند، از این رو به دنبال آن هستیم روش‌هایی ایجاد کنیم که شهرداران استان از نیاز به عوارض آلایندگی و مواردی از این دست بی نیاز شوند و بتوانند منابع مورد نیاز خود را از محل‌های پایدار تأمین کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان برگزاری رویدادهای مختلف در مناسبت‌های ملی، مذهبی و تاریخی را نیز از دیگر فاکتورهای سنجش عملکرد شهرداران اعلام کرد و گفت: این موضوع زمینه‌ساز ارتباط و تعامل سازنده و نشاط و پویایی در بین شهرداران و مردم است.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین هنوز عملکرد موفقی نداشته‌ایم و تا نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرهای مختلف و استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در این زمینه می‌تواند اثرگذار باشد.

زینلیان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم در استان اصفهان تاکنون ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است، ابراز داشت: این ماشین آلات با اعتباریک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تأمین شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا