شهرستان ها

۲۲۰ هزار اصله نهال جنگلی در گلستان غرس شد

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های این استان، گفت: ۲۲۰ هزار اصله نهال جنگلی در گلستان غرس شد.

به گزارش خبرنگار مهر حمید سلامتی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دو میلیون و ۲۱۰ هزار اصله نهال جنگلی از گونه‌های سوزنی برگ و پهن برگ مانند بلوط، داغداغان، افرا، سرو نقره‌ای، زبان گنجشک، سرو زربین و پسته وحشی در نهالستان‌های گلستان تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: یک میلیون ۶۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در قرق، ۴۰۰ هزار نهال جنگلی در تاویر علی‌آبادکتول، ۲۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در قپان کلاله و ۱۰ هزار نهال جنگلی در سوسرا آزادشهر تولید شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تاکنون ۲۲۰ هزار اصله گونه‌های جنگلی تولید شده در نهالستان‌های تاویر علی‌آبادکتول و سوسرا آزادشهر، در مناطق جانمایی شده توسط کارشناسان این اداره کل غرس شده است.

سلامتی ادامه داد: طرح نهالکاری در سطح ۱۰۰ هکتار با کاشت ۳۵ هزار نهال، واکاری ۳۰۰ هکتار با ۱۰۰ هزار اصله و نهالکاری در ۱۰ کیلومتر از حاشیه جاده اصلی استان با ۶ هزار نهال از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گونه‌های قابل استفاده در طرح‌های احیا و غنی‌سازی و واکاری شامل بلوط، افرا، سرو نقره‌ای، ون، سرو زربین و پسته وحشی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا