شهرستان ها

۲۲ برنامه جامع برای کشت گندم در قزوین تدوین شد



معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۲ برنامه جامع برای کشت گندم استان برای دستیابی به ظرفیت و رکورد عملکرد برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی راه انجام با اعلام این خبر گفت: جهش تولید در دیمزارها، مبارزه با آفات بیماری‌ها و علف های هرز، بیمه مزارع گندم، کشت‌های مکانیزه، مزارع انتخاب مشارکتی، آبیاری تیپ، ارزیابی کیفی محصول، کشاورزی حفاظتی، آموزش کشاورزان و کارکنان، کشاورزی کم نهاده و مزارع هدف ویژه کشاورزان محوری و تابعی از جمله برنامه جامع برای کشت گندم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه تولید و برداشت ۳۴۳ هزار تن گندم برای سال زراعی این استان پیش بینی شده است،‌ تصریح کرد:‌ سطح زیر کشت گندم آبی ۴۷ هزار هکتار و گندم دیم ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ هکتار برای سال زراعی جدید نیز به شهرستان های این استان ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: برنامه تولید گندم با توجه به الگوی بهینه کشت در سطح شهرستان‌های استان قزوین با هدف پایداری، افزایش تولید در مزارع آبی و دیم و در نظر گرفتن شرایط اقلیمی اجرایی می‌شود.

راه انجام خاطرنشان کرد: سال گذشته و با وجود خشکسالی و کم آبی نسبت به سال‌های گذشته با درصد قابل توجه خرید تضمینی گندم روبرو بودیم که با توجه به خرید کیفی، خوشبختانه ۱۹۰ هزار تن گندم خریداری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر رعایت الگوی کشت در سال زراعی جدید تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به تاکید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اهمیت الگوی کشت،‌ از تمامی کشاورزان می‌خواهیم که برای این مهم اهتمام ویژه لحاظ کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا