شهرستان ها

۲۴۴ طرح هادی در روستاهای اردبیل اجرا شده است

اردبیل- مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: سال گذشته به همت بنیاد مسکن، طرح هادی در ۲۴۴ روستای استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی عصر شنبه در مراسم افتتاح طرح هادی سه روستای شهرستان اردبیل اظهار داشت: بنیاد مسکن در کنار اجرای این طرح‌های هادی سعی کرده تا بازنگری طرح‌های هادی را نیز انجام داده و زمینه عمران و آبادانی بیشتر روستاها را فراهم کند.

وی تصریح کرد: برای اجرای ۲۴۴ طرح هادی روستایی ۱۷۰ میلیارد تومان منابع هزینه شده تا روستاییان بر اساس طرح هادی اجرا شده در رفاه و آسایش بیشتر قرار گیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۹۸ طرح هادی روستایی نیز بازنگری شده تا در مدت زمان ۱۰ سال زمینه اجرایی آن فراهم آید.

کیخسروی افزود: امسال نیز تلاش می‌کنیم تا اجرای ۳۳۸ طرح هادی روستایی و ۱۵۸ مورد بازنگری را در طرح هادی روستایی شاهد باشیم تا با اجرای این طرح‌ها فضای عمران و آبادانی بیشتری در روستاها شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی به عنوان مطالبه اصلی روستانشینان است که در شهرستان اردبیل نیز در سال گذشته در ۳۷ روستا اجرای طرح هادی و به همین تعداد نیز بازنگری طرح هادی را شاهد بودیم که ۱۸ میلیارد تومان منابع برای آنها صرف شده است.

کیخسروی اضافه کرد: در سه روستا طرح هادی با ۶ میلیارد تومان اجرایی شده و همزمان با هفته حساب ۱۰۰ امام و چهل و سومین سالروز تأسیس بنیاد مسکن شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها هستیم تا روستاییان بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی در مورد پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بازسازی و نوسازی مساکن روستایی نیز بیان کرد: سهمیه امسال استان در این زمینه چهار هزار واحد است که تاکنون ۲ هزار و ۹۹۰ واحد برای بانک‌ها ابلاغ شده تا تسهیلات پرداختی را در این حوزه شاهد باشیم.

کیخسروی میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در استان ۶۴ درصد و بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم قبل از افق ۱۴۱۰ کلیه واحدهای مسکونی روستایی در استان اردبیل به مرحله مقاوم‌سازی رسیده و شرایط بهتری را در زیست روستاییان شاهد باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل نقش مهم عمران و آبادانی روستاها را در رونق اقتصادی و کاهش مهاجرت‌ها یادآور شد و گفت: هر قدر طرح‌های عمران روستایی شکل وسیع‌تری به خود بگیرد به همان نسبت مطلوبیت سکونت و زیست روستاییان را شاهد خواهیم بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا