شهرستان ها

۲۵پروژه منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان در هفته دولت افتتاح می شود

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در هفته دولت ۲۵ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سلامتی در جمع خبرنگاران استان از افتتاح و بهره برداری ۲۵ پروژه عمرانی در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد: از این طرح‌های عمرانی ۱۲ هزار و ۸۵۲ خانوار بهره مند می‌شوند.

وی از اجرای ۵۳۰ هکتار طرح بوته کاری ۲ شهرستان گنبد کاووس و آق قلا خبر داد و گفت: همچنین ۵۲۷ پروژه رواناب در این دو شهرستان اجرا شده است.

وی از تولید ۲۸۷ هزار اصله نهال در نهالستان تاویر ظرف ۲ سال اخیر خبر داد و افزود: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان قرق و ۲۷۸ هزار اصله نهال در نهالستان سوسرا تولید می‌شود.

سلامتی توجه به حوزه آبخیزداری را برای استانی مانند گلستان دارای اهمیت دانست و افزود: احداث سازه‌های سنگ ملاتی کنترل رسوب حوزه آبخیز قرناوه و بند خاکی حوزه آبخیز لهندر شهرستان مراوه تپه از جمله اقدامات دولت است.

وی ضمن اشاره به احداث سازه سنگ و ملاتی و کنترل سیل و رسوب حوزه قورچای شهرستان رامیان، اضافه کرد: مشابه همین پروژه‌های آبخیزداری در ۷ شهرستان دیگر استان هم اجرا شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا