شهرستان ها

۲۵ درصد کل اعتبار تخصصی سفرهای رئیس جمهور برای خوزستان است

اهواز- استاندار خوزستان گفت: ۶۰ هزار میلیارد ریال برای کل طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان‌های مختلف در کشور تخصیص داده شده که سهم استان خوزستان ۱۵ هزار میلیارد ریال یعنی ۲۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان عصر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح آبرسانی غدیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تخصیص ۲۵ درصد از کل اعتبار مصوب سفرهای استانی رئیس جمهور به خوزستان نشان دهنده اراده جدی دولت برای حل مشکلات این استان و بهبود وضعیت معیشت و رفاه مردم است.

وی ادامه داد: ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان خوزستان تخصیص شده که از این رقم ۲۰ هزار میلیارد ریال توسعه سرمایه گذاری و ۳۹ هزار میلیارد ریال به عنوان تسهیلات قرض الحسنه برای ازدواج جوانان است.

خلیلیان با بیان اینکه توسعه خوزستان در دولت سیزدهم سرعت گرفته گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر استانی هیأت دولت به خوزستان پرداخت شد؛ همچنین ۲ هزار و۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز تخصیص و در اختیار استان قرار گرفت.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۹ بیمارستان نیمه کاره به عنوان طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به خوزستان افزود: تا تابستان سال آینده ۲ بیمارستان طالقانی آبادان و بیمارستان فوق تخصصی قلب خرمشهر به بهره برداری می رسند و تلاش می‌شود چند بیمارستان دیگر نیز در خوزستان تا نیمه اول سال آینده تجهیز و بهره‌برداری شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مصوبه‌های سفر استانی هیئت دولت به خوزستان با سرعت در حال تکمیل شدن است، ادامه داد: تأمین آب شرب، اصلاح و بهره برداری از شبکه فاضلاب، توسعه راه‌های ریلی و جاده‌ای، ساخت مسکن ارزان قیمت، اصلاح و بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا از مصوبه‌های سفر استانی هیئت دولت به خوزستان است که با سرعت در حال اجراست.

وی با اشاره به دومین سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان به منظور پیگیری روند اجرایی طرح‌های مصوب سفر استانی رئیس جمهور گفت: مصوبه‌های سفر رئیس جمهور در راستای بهبود وضعیت خوزستان و رفع مشکلات استان در زمینه‌های مختلف به ویژه تأمین آب شرب پایدار و باکیفیت به طور جدی دنبال می‌شود.

خلیلیان گفت: طرح انتقال آب غدیر که در خرداد آینده بخش از آن به بهره برداری می‌رسد آب شرب پایدار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی استان را تأمین می‌کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: طرح ضربتی علاج بخشی فاضلاب اهواز نیز با سرعت بالا در حال انجام است ضمن اینکه برنامه ریزی لازم برای بهره برداری از این شبکه در ۲ سال آینده در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر ضرورت تأمین آب کشاورزی خوزستان، گفت: مدیریت آب شرب کشاورزی با تغییر الگوی کشت و تأمین آب برای کشت پاییزه موجود برنامه ریزی شده تا نیاز ۱۰ تا ۱۲ درصد کشور به محصولات کشاورزی از استان خوزستان تولید و تأمین شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا