شهرستان ها

۲۵ پروژه منابع طبیعی استان سمنان افتتاح می شود

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از افتتاح ۲۵ پروژه این اداره کل طی هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها ۲۹۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مرادی حقیقی غروب دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن شهید نقاشیان اداره کل منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه ۲۵ طرح منابع طبیعی طی هفته دولت سال جاری افتتاح می‌شود، ابراز داشت: این طرح‌ها ۱۴ مورد حوزه آبخیز داری، ۱۱ طرح بیابان زدایی و یک مورد جنگل‌کاری را در بر دارد.

وی ضمن بیان اینکه برای آماده سازی این طرح‌ها ۲۹۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: انجام این طرح‌ها نفع عمومی را به همراه خواهد داشت که در هشت شهرستان استان سمنان به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه برخی از طرح‌ها از سنوات قبل انجام و طی هفته دولت سال جاری به اتمام می‌رسند، ابراز داشت: اجرای سیستم‌های چرا و قرق برای ۱۲۲ هزار هکتار اراضی بیابانی استان نمونه‌ای از این دست اقدامات که سال ۱۴۰۰ کلید خورد و طی هفته دولت سال جاری به افتتاح خواهد رسید.

مرادی حقیقی بابیان اینکه طرح جنگل‌کاری بر اساس پروژه کشوری کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال در استان سمنان نیز به اجرا درآمده است، تصریح کرد: بر همین اساس طرح جنگل‌کاری با استفاده از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان و تولید سه میلیون درخت اجرا شده است.

وی بابیان اینکه بیشتر پروژه‌های آبخیزداری و بیابان زدایی با مشارکت مردم انجام شدند، افزود: هدف از این اقدام نهادینه سازی فرهنگ حفظ منابع طبیعی با حضور خود مردم بود که در پروژه‌های هفته دولت نیز به عینت مشهود است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا