شهرستان ها

۲۷ بیمارستان و مرکز بهداشتی در زلزله خوی خسارت دیدند

ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۲۷ بیمارستان و مرکز بهداشتی خوی که در اثر زمین لرزه شنبه ۸ بهمن ماه خسارت دیدند نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.

محمدامین ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دو بیمارستان امام خمینی (ره) و آیت الله خویی و ۲۵ مرکز بهداشتی که در زمین لرزه شنبه ۸ بهمن ماه خسارت دیده‌اند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و بازسازی نیاز دارند.

وی اعتبار مورد نیاز برای بازسازی دو بیمارستان خسارت دیده دی خوی را ۸۰۰ میلیارد ریال و ۲۵ مرکز بهداشتی خسارت دیده را ۷۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: پس از بازدید وزیر بهداشت و بازدید معاون اول رئیس جمهور از مناطق آسیب دیده شهرستان خوی و شهر فیرورق مقرر شده تا اعتبارهای لازم برای بازسازی و ترمیم ساختمان مراکز درمانی در هیئت دولت مطرح و تصویب شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در صورت تصویب هیأت دولت اقدامات لازم برای بازسازی و تعمیر ساختمان‌های آسیب دیده مناطق زلزله زده سریع آغاز می‌شود.

ولی‌زاد با اشاره به خسارت جدی بیمارستان از کار افتاده قمر بنی هاشم افزود: قدمت این بیمارستان به ۷۰ سال می‌رسد که خوشبختانه در زمان مناسب کادر و تجهیزات به بیمارستان آیت‌الله خویی انتقال داده شده که در این زمین لرزه این بیمارستان نیز آسیب جدی دیده است.

وی با اشاره به مصوبات سفر وزیر بهداشت به مناطق زلزله زده خوی گفت: جلسه هیئت دولت هفته آینده حامل اخبار خوبی برای این منطقه خواهد بود که در صورت تصویب طرح بیمارستان ۲۵۰ تخت تخصصی تروما و حوادث، محل فعلی بیمارستان قمر بنی هاشم تبدیل به یکی از بزرگترین بیمارستان‌های تروما منطقه می‌شود.

با وقوع زمین لرزه به بزرگی ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ روز شنبه در خوی موجب خسارات بسیاری در منطقه خوی، فیرورق و روستاهای منطقه شد که بر اثر آن بیش از ۹ هزار واحد آسیب جزئی یا کلی دیده است و بر همین اساس دو بیمارستان و ۲۵ مرکز بهداشتی هم آسیب دیده‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا