شهرستان ها

۲۸ هکتار از اراضی ملی دودانگه ساری خلع ید شد

ساری- دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از خلع ید و رفع تصرف ۲۸ هکتار از اراضی ملی بخش دودانگه ساری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کریمی با حضور میدانی در اجرای حکم رفع تصرف و خلع ید از ۲۸ هکتار از اراضی ملی بخش دودانگه ساری گفت: متهم پرونده علیرغم آگاهی از عدم هرگونه مالکیت نسبت به عرصه مورد تنازع، با قصد مجرمانه و سو نیت، نسبت به فروش عرصه‌های ملی اقدام کرده بود.

وی گفت: در سال ۱۳۹۸ اداره کل صمت استان، نسبت به صدور گواهی کشف معدن برای فردی در منطقه تلکاچال روستای شلدره و امامزاده علی بخش دودانگه اقدام کرد.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه قسمت زیادی از عرصه، دارای پوشش درخت و درختچه بوده، اداره کل منابع طبیعی مخالفت خود را با صدور مجوز معدن اعلام کرده است.

دادستان مرکز مازندران اظهار کرد: متهم با قصد مجرمانه و سو نیت نسبت به فروش عرصه‌های ملی اقدام کرده و در پرونده قضائی خود صراحتاً به فروش ۲۸ هکتار از اراضی ملی اقرار کرده است که این امر خود دلیلی بر انتساب بزه ارتکابی و صدور حکم محکومیت نامبرده بر اساس دادنامه صادره از دادگاه‌های کیفری دو ساری و تجدیدنظر استان مازندران است.

کریمی با بیان اینکه بر اساس رأی صادره قضائی، متهم محکوم به حبس و اراضی خلع ید شده است، افزود: محکوم علیه با اجرای حکم قضائی روانه زندان شده و اراضی مورد نظر نیز امروز خلع ید و به انفال بازگشت داده شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا