شهرستان ها

۲ شهرستان و ۳ شهر در خوزستان دارای ضریب بالای محرومیت هستند

اهواز- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان گفت: شهرستان‌های اندیکا و شادگان، شهرهای سردشت دزفول، الوار گرمسیری اندیمشک و سوسن ایذه دارای ضریب محرومیت بالا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا علی‌پور عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری خدمات رسانی به ۱۲۲ هزار خانواده کمک معیشت بگیر از کمیته امداد خوزستان انجام شده ولی در حال حاضر ۱۱۴ هزار خانواده مستمری بگیر وجود دارد.

وی افزود: در یک ساله اخیر ۱۰ هزار خانوار به دلیل توانمندسازی از چرخه حمایتی کمیته امداد خوزستان خارج شدند؛ این توانمندسازی‌ها بر اساس رفع نیازهای مختلف خانواده‌ها از جمله اشتغالزایی، اعطای جهیزیه و ساخت مسکن صورت گرفته است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان بیان کرد: بیش از ۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد خوزستان وجود دارد که با پرداخت هزینه بیمه برخی از آنها ۳ هزار نفر مستمری بگیر تأمین اجتماعی شده و از چرخه حمایتی خارج شدند.

وی خبر داد: از سال ۹۰ با طرح دولت حق بیمه بازنشستگی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغالزایی امداد (مردان با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال پرداخت حق بیمه و زنان با ۵۵ سال سن و ۱۰ سال پرداخت حق بیمه) پرداخت شده تا مستمری‌بگیر بیمه شوند.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه مددجویان از پرداخت هزینه دادرسی عاجز هستند در حوزه پرونده‌های قضائی نسبت به معاضدت حقوقی به دو روش اقدام شد؛ استفاده از وکلای خیراندیش و ارائه گواهی برای معافیت از پرداخت هزینه دادرسی این دو روش را شامل می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان بیان کرد: بر اساس ضریب محرومیتی که از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود، شهرستان‌های اندیکا و شادگان، شهرهای سردشت دزفول، الوار گرمسیری اندیمشک و سوسن ایذه دارای ضریب محرومیت بالا (هشت و ۹) هستند.

وی گفت: در بودجه سالیانه نگاه ویژه‌ای به این مناطق داریم؛ مثلاً در اندیکا با همکاری بنیاد علوی ۵۰ میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی از آن ۵۸۱ واحد مورد تأیید بنیاد مسکن که ۱۰۰ درصد تخریبی هستند، اعطا می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا