شهرستان ها

۲ پروژه مدرسه سازی در شهرستان سلماس بر زمین زده شد

ارومیه- با حضور نماینده مردم سلماس در مجلس
و جمعی از مسئولین منطقه‌ای ظهر جمعه کلنگ دو مدرسه در حومه شهرستان سلماس به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قهرمان رحمانی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ظهر جمعه در مراسم کلنگ زنی این دو مدرسه، افزود: امروز شاهد کلنگ زنی یک باب مدرسه ۹ کلاسه در روستای شوریک سلماس با ۱۲۰۰ متر مربع زیربنا و سالن ورزشی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال به صورت مشارکتی ۱۸۰ میلیارد ریال توسط دولت و ۷۰ میلیارد ریال نیز توسط خیر اسماعیل حمیدی تأمین و عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: یک مدرسه دیگر نیز در روستای ریگ آباد با ۶ کلاس درس و ۵۰۰ متر مربع زیربنا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال که ۸۵ میلیارد ریال سهم دولت و مابقی ۳۵ میلیارد ریال نیز توسط خیر نیک اندیش تعهد شد.

رحمانی در خصوص وضعیت سرانه آموزشی در استان گفت: ابتدای دولت سیزدهم سرانه استانی ما ۴.۰۵ مترمربع بود که با تحویل ۶۰۰ کلاس درس در این مدت سرانه فضای آموزشی در استان به ۴.۲۵ متر مربع ارتقا یافته است.

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: استاندارد فضای آموزشی کشور ۵.۲۲ متر به ازای هر فرد است که یک متر مربع با میانگین کشوری آن فاصله داریم.

رحمانی در خصوص پروژه‌های در دست اجرا در سطح استان گفت: در کل استان ۳۶۵ مدرسه در دست اجراست که یک‌هزار و ۷۳۵ کلاس درس را شامل است و با ابلاغ اعتبارات سال ۱۴۰۱ خواهیم توانست ۵۴ پروژه را تا دهه فجر به مرحله بهره برداری برسانیم.

اسماعیل حمیدی تا به امروز نزدیک به ۸۰ کلاس درس تعهد کرده است که ۳۲ کلاس آن به بهره برداری رسیده و مابقی در دست احداث است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا