شهرستان ها

۳طرح آبخیزداری در دامغان به بهره‌برداری رسید

دامغان- رئیس اداره منابع طبیعی دامغان از بهره‌برداری سه طرح آبخیزداری شهرستان طی دومین روز هفته دولت خبر داد و گفت: برای افتتاح این طرح‌ها افزون بر ۳۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر عباسی راد ظهر آدینه در حاشیه بهره برداری طرح‌های منابع طبیعی طی دومین روز هفته دولت با حضور استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در این روز سه طرح آبخیزداری افتتاح شده است، ابراز داشت: این طرح‌ها به جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل آب سفره‌های زیر زمینی و پیشگیری بروز سیلاب کمک می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه این اقدامات آبخیز داری در حوزه‌های کوه زرشیمی، نصرآباد دیباج و کلاته ملأ به انجام رسیدند، افزود: برای بهره برداری از این تعداد پروژه اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال صرف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه این سازه‌های آبخیز داری در مکان‌هایی احداث شدند که همه ساله در فصل بارش مخاطرات بروز سیل را به همراه داشت، بیان کرد: این اقدامات آبخیزداری از بروز خسارت سنگین سیل به اموال، منازل مسکونی و زیرساخت‌های مسکونی پیشگیری خواهد کرد.

عباسی راد ضمن بیان اینکه محل تأمین اعتبارات این طرح‌ها از منابع ملی و استانی بوده است، تصریح کرد: این اعتبارات در محلی هزینه شدند که امروز از بابت خسارات احتمالی سیلاب‌های فصلی در پایین دست خیالمان راحت است.

وی افزود: در ساخت این بندهای خاکی و سنگ و ملات از مشارکت‌های مردمی و بومی بهره گرفته شده و معتقدیم زمانی مردم خودشان در منطقه همکاری لازم را داشته باشند این مهم در پیشبرد اهداف منابع طبیعی اثرگذاری بیشتری دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا