شهرستان ها

۳۰میلیون آبزی در آب‌های هرمزگان رهاسازی می‌شود

بندرعباس – مسئول بازسازی ذخایر آبزیان شیلات هرمزگان گفت: طبق برنامه‌ریزی، در راستای حفظ ذخایر آبزیان امسال ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی از گونه‌های بومی در استان تولید و رهاسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا صادقی با اشاره به حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان از این طرح تصریح کرد: افزون بر ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای بازسازی ذخایر آبزیان وهمچنین رهاسازی بچه ماهی‌ها و میگوهای بومی استان اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان برای نسل‌های آینده بیان کرد: استان هرمزگان طی سال‌های اخیر با رهاسازی آبزیان به دریا و همچنین اجرای طرح‌های زیستگاه مصنوعی در راستای بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات مهمی انجام داده است.

مسئول بازسازی ذخایر آبزیان شیلات هرمزگان باتوجه به اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان و نقش آن در تامین اشتغال پایدار صیادان و جبران فشار بر ذخایر گونه‌های بومی ماهی و میگو، این محور را در اولویت اصلی برنامه‌های سازمان شیلات ایران و استان دانست و گفت: طی ۲۰ سال اخیر تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون قطعه بچه میگو به صورت آزمایشی و نزدیک به سه میلیون قطعه بچه ماهی از گونه های بومی در استان هرمزگان رهاسازی شده است.

صادقی با تاکید بر احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان جدید و مدرن در آینده نزدیک در سطح استان گفت: خوشبختانه برنامه‌های خوبی دراین زمینه از سوی دولت سیزدهم در استان هرمزگان در دست اجرا است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا