شهرستان ها

۳۰کیلومتر از جاده مرزی خوی – رازی زیر بار ترافیک می رود

ارومیه- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در روزهای آینده ۳۰ کیلومتر از جاده مرزی خوی – قطور- رازی زیربار ترافیک می رود.

محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار مهر، تکمیل جاده خوی – قطور و رازی را یکی از طرح‌های اولویت دار برای تسهیل در تردد به پایانه رازی نزدیک ترین پایانه ایران به ترکیه اعلام کرد و افزود: بزودی ۳۰ کیلومتر از این طرح زیر ترافیک می‌رود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های راهسازی در ۲۶۷ کیلومتر از راه‌های اصلی آذربایجان غربی، عنوان کرد: با اختصاص ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های راهسازی، روند این طرح‌ها در ۲۶۷ کیلومتر از راه‌های آذربایجان غربی تسریع می‌شود.

حمزه لو گفت: سه اولویت برای توسعه راه‌های استان ترسیم شده که شامل تکمیل بزرگراهی غرب کشور، تکمیل راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی و توسعه و تکمیل راه‌های اصلی و روستایی شهرستان‌های کمتر برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۲۶۷ کیلومتر از راه‌های اصلی استان در قالب ۳۳ کارگاه طرح‌های راهسازی در دست اجراست، افزود: در سفر رئیس جمهور به استان بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های استان اختصاص داده شده که این رقم نوید بخش جبران کمبودها در حوزه راهسازی را می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: کریدور اصلی ترین موضوع مورد توجه بوده زیرا محور توسعه غرب کشور است و از شمال استان بازرگان شروع شده و تا جنوب استان شهرستان بوکان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کل کریدور پیمان سپاری شده و عملیات در تمامی قطعات کریدوردر حال انجام است، گفت: همچنین در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی توجه شد که اعتبار ویژه برای خوی – قطور رازی، ارومیه – سرو و نقده – پیرانشهر – تمرچین مشخص شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده محور ارومیه – سرو در مدت یک ماه آینده به اتمام برسد و همچنین محور خوی – قطور – رازی نیز طی امسال به بهره برداری می‌رسد، گفت: محور نقده – پیرانشهر نیز تا سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد و تبدیل به محورهای بزرگراهی می‌شود.

حمزه لو بیان کرد: توجه به راههای اصلی شهرستان‌های کم برخوردار از دیگر مسائل مهم و مورد توجه است که محورهای میاندوآب – شاهین دژ – تکاب، پیرانشهر – سرشت، سردشت – مهاباد، چالدران – قره ضیا الدین و پلدشت را شامل می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا