شهرستان ها

۳۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در ورامین برگزار می‌شود

ورامین- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) ورامین گفت: هم زمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۳۰۰ ویژه برنامه در شهرستان ورامین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی امینی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین اظهار کرد: در سال ۱۳۵۹ رژیم بعثی به صورت گسترده در چنین روزی به جمهوری اسلامی با هدف سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی حمله خود را آغاز کرد.

وی گفت: کشورهای جهان به دو بلوک شرقی و غربی تقسیم می‌شدند که شوروی فرو پاشید و به کشورهای کوچک‌تری تبدیل شد، اما بلوک غرب به سرکردگی آمریکا بود که آمریکای جنایتکار رو به افول است، امام خمینی (ره) حکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوت را سرنگون کرد و نظام مردم سالاری دینی که همان جمهوری اسلامی است برای مردم به ارمغان آورد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین افزود: از پیروزی انقلاب اسلامی کشور همیشه درگیر توطئه‌ها و تحریم‌هایی بود، که توسط آمریکای جنایتکار و استکبار جهانی ایجاد شد، در ابتدای انقلاب صدام را تحریک کردند و جنگ هشت ساله دفاع مقدس را بر ما تحمیل کردند، نباید فراموش کنیم که دشمن اصلی ما آمریکای جنایتکار است.

امینی در ادامه گفت: در هشت سال دفاع مقدس با حضور مردم و جوانان غیور و شجاع در راه خدا و دفاع از خاک، ناموس این مرز و خاک و جان خود را تقدیم انقلاب کردند و به شهادت رسیدند ولی نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان را به دست دشمن بیفتد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین با اشاره به فرمان ایجاد بسیج مردمی توسط امام خمینی (ره) بیان کرد: حضرت امام در ابتدای انقلاب و قبل از جنگ تحمیلی دفاع از کشور را مردمی کرد و با ایجاد بسیج مردمی شکست ناپذیری مردم ایران به رخ دشمنان کشیده شود.

امینی با اشاره به تأثیرات جنگ تحمیلی اضافه کرد: وحدت و انسجام بین مردم تحکیم پیدا کرد و با رهبری امام خمینی (ره) به صورت متحد و دور از تضادهای قومی و مذهبی در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی با اشاره به برخی توطئه‌های که توسط دشمنان صورت گرفته خاطر نشان کرد: بحث قائله های قومی و تجزیه طلبی ترور و خرابکاری جنگ نابرابر را علیه کشور و همچنین بحث اغتشاشات خیابانی در سال‌های اخیر را به راه انداختند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین گفت: دشمن با دو هدف اصلی که در جنگ ترکیبی ۱۴۰۱ هم شاهد بودیم، در تلاش است مردم را در مقابل مردم قرار بدهد و دومی بحث امنیت است که دشمن با ایجاد بحران امنیت ملی ما را خدشه دار کند و تا کنون با عنایت خداوند با شکست مواجه شدند.

وی در ادامه یادآور شد: ما در جنگ هشت سال دفاع مقدس حتی نمی‌توانستیم سیم خاردار تولید کنیم ولی الان به مرحله‌ای از قدرت رسیدیم که می‌توانیم انواع موشک‌ها را تولید کنیم و برتری هوایی دشمن که آمریکای جنایتکار است به چالش بکشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس ورامین اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۳۰۰ ویژه برنامه در حوزه‌های مختلف از قبیل طرح سپاس، صبحگاه مشترک، نشست‌های بصیرتی و برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال همانند سنوات گذشته یادواره‌های متعدد شهدا در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج و مدارس اجرا می‌شود، دیدار با خانواده شهدا، گلباران مزار شهدا، آبروی محله درب منازل شهدا، ایستگاه صلواتی، مسابقات ورزشی فوتسال و فرهنگی و همچنین مسابقات موبایلی و پویش‌های مختلف در فضای مجازی پیش بینی شده که در سطح سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه ورامین در پایان خاطرنشان کرد: طی هشت سال دفاع مقدس به دنیا ثابت کردیم که محکم و استوار در راه این انقلاب، اسلام و قرآن ایستاده‌ایم و درباره زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی مستکبرین سر تعظیم خم نکردیم و نخواهیم کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا