شهرستان ها

۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در گلستان مسدود شد

گرگان- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ حلقه چاه معادل تقریبی ۲ درصد از مجموع ۱۶ هزار چاه غیرمجاز در گلستان مسدود و مسلوب المنفعه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تیموری شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در راستای کاهش آسیب‌های خشکسالی و بحران آب مسدود شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: در استان حدود ۱۶ هزار حلقه چاه بدون پروانه و غیرمجاز وجود دارد که حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب معادل ۱۳ درصد از آب‌های استان از طریق این چاه‌ها و به صورت غیر قانونی استحصال می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته هم در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی ۵۳۰ چاه غیر مجاز در گلستان مسدود شد و امسال هم این موضوع با جدیت بیشتری در حال انجام است.

تیموری تصریح کرد: انتظاری که از مردم در خصوص چاه‌های غیر مجاز وجود دارد این است که به محض اطلاع از حفر چاه غیرمجاز موضوع را سریعاً به ادارات منابع آب و گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب اطلاع رسانی کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز موجب افت سطح آب زیرزمینی، کاهش آب دهی چاه‌های مجاز مجاور و برهم زدن تعادل منابع و مصارف آب زیرزمینی در منطقه خواهد شد که باید انسداد شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا