شهرستان ها

۳۰۰ مرکز نیکوکاری برای جشن عاطفه ها در آذربایجان غربی دایر شد

ارومیه- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی گفت: ۳۰۰ مرکز نیکوکاری برای جمع آوری کمک های مردمی و خیران در جشن عاطفه ها دایر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مهر افروز صبح سه شنبه در مراسم نمادین آغاز جشن عاطفه ها در مدرسه شهید امینی ارومیه، اظهارکرد: محوریت اصلی جمع آوری کمک ها با ۳۰۰ مرکز نیکوکاری فعال استان است که از این تعداد ۲۱ مرکز نیکوکاری تخصصی پیوند مدارس به عنوان پل ارتباطی بین خیّران محلات و دانش آموزان نیازمند است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶ هزار دانش‌آموز و بیش از یک‌هزار دانشجو مورد حمایت این نهاد در شهرستان های مختلف استان هستند.

مهرافروز افزود: با کمک خیّران و مردم ارومیه، بسته تحصیلی و سایر مایحتاج ایتام، دانش آموزان و دانشجویان با اولویت توزیع درمناطق محروم تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: مجموع کمک های خیّران و مردم در جشن عاطفه های سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان بود که امیدواریم امسال رشد قابل توجهی داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: از شروع جشن عاطفه ها در سال جاری نیز تاکنون ۱۶ میلیارد تومان توسط مردم و خیّران استان به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده که پیش بینی می شود با تداوم جشن عاطفه ها تا اواسط مهرماه، شاهد افزایش ۳۰ درصدی کمک ها در سال جاری باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: تمامی اهداف تدوین شده آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به سمت حیات طیبه است.

علی مطهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید افزود: فلسفه تعلیم و تربیت تحقق حیات طیبه است که منتهی به سعادت انسان می شود.

بیست و نهمین دوره جشن عاطفه ها در ۳۰۰ پایگاه امداد و مراکز نیکوکاری و به صورت نمادین در هفته سوم شهریور ماه در سطح پایگاه های میادین و معابر شهری، جمعه آخر شهریور ماه در مصلاها و میعادگاه های نماز جمعه و طی هفته اول مهر ماه در مدارس برگزار شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا