شهرستان ها

۳۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵کیلوواتی برای نیازمندان کردستانی دایر می شود

سنندج- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: تاکنون ۸۰ واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در سطح استان راه اندازی کرده ایم و ۳۰۰ واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طوسی روز یکشنبه در مراسم اهدای ۱۳۰۰ فقره جهیزیه به زوجین نیازمند کردستانی در سنندج اظهار داشت: هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

وی افزود: کمک به زوج‌های جوان بی‌بضاعت و ترویج ازدواج آسان یکی از سرفصل‌های این نهاد در راستای ارائه خدمت به جامعه هدف است.

طوسی اعلام کرد: امروز هزار و ۳۰۰ فقره جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و جارو برقی به زوج‌های جوان بی بضاعت استان اهدا شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان افزود: ارزش هر فقره جهیزیه ۳۰۰ میلیون ریال و در مجموع ۳۹۰ میلیارد ریال برای این هزار و ۳۰۰ فقره اعتبار صرف شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در ادامه به دیگر اقدامات این نهاد در راستای کمک به نیازمندان و مددجویان زیرپوشش اشاره کرد و گفت: ایجاد ۸۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی و برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی دیگر، واگذاری ۱۰۴ دستگاه تاکسی در قالب تفاهم‌نامه با شرکت تاکسیرانی و برگزاری جشن اشتغال زایی برای سه هزار و ۳۰۰ خانواده خودکفا شده از جمله اقدامات حوزه اشتغال این نهاد بوده است.

وی پرداخت سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال کمک معیشتی به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان را از دیگر اقدامات اعلام کرد و گفت: این میزان کمک معیشتی به ۶۹ هزار و ۷۶۰ نفر از نیازمندان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان ارائه شد.

طوسی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال وام ضروری به هزار و ۶۰۹ نفر از نیازمندان اعطا شده است.

وی افزود: اولویت پرداخت این تسهیلات زنان سرپرست خانوار، مددجویان مستأجر، خانواده‌های زندانیان و بیماران صعب العلاج بوده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا