شهرستان ها

۳۰۴۰۰ دانش‌اموز جذب مدارس سمپاد می‌شوند

کرج- معاون برنامه‌ریزی و مدیریت سمپاد گفت: در پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای پایه هفتم ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر و برای پایه دهم ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز جدب مدارس سمپاد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد فتحی‌نژاد ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان در استان البرز اظهار داشت: آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان با هدف شناسایی و تربیت استعدادهای برتر در سطح کشور در حال برگزاری است و در پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای پایه هفتم ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر و برای پایه دهم ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز در رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و رشته سمپاد مهارتی پذیرش خواهند شد.

وی گفت: در طول سه سال گذشته به شکل کلی برنامه‌های مدارس سمپاد دچار تحول شد و مدلی به نام مدل تربیتی سمپاد، با تکیه بر اهداف اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین ابداع و معرفی گردید.

معاون برنامه ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: در این مدل که دارای ۱۴ شایستگی از جمله: آزادگی، الگوسازی و… است، فرصت‌های متنوع تربیتی و تربیت کامل چند ساحتی دانش آموزان مد نظر است.

فتحی نژاد اظهار داشت: در همین راستا برنامه‌های متنوعی ذیل برنامه‌های تربیتی بررسی و در دستور کار مدارس سمپاد قرار گرفت و توانستیم با اجرای این برنامه‌ها شاهد شکل گیری رنگین کمانی زیبا در طیف‌های متنوع در کنار نگاه مثبت خانواده‌ها به مدارس سمپاد و ارتقای کیفیت برنامه‌های آن باشیم.

معاون برنامه ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان رشد و پرورش همه ابعاد وجودی دانش‌آموزان و حرکت در مسیر رشد متوازن را از اهداف این مدل تربیتی عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های متنوع از جمله کنگره سراسری قرآن، جشنواره فردوسی، جشنواره هنری سمپاد، المپیاد ورزشی مدارس سمپاد، جشنواره فرهنگی هنری و کارسوق های متعدد با رویکرد پژوهشی از جمله برنامه‌های این مدل است.

وی از مجموعه کادر اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، عوامل اجرایی حوزه‌های برگزاری و به ویژه مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان البرز برای تشکیل ستاد برگزاری آزمون مدارس سمپاد و حضور مستمر که موجب نظارت دقیق‌تر بر این برنامه شده است تشکر نموده و برگزاری آزمون در سطح استان را بسیار منظم و با هماهنگی کامل همه عوامل دانست و اضافه کرد: در بازدید از تعدادی از حوزه‌های برگزاری آزمون، فضایی امن، آرام و بی حاشیه را شاهد بودیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا