شهرستان ها

۳۰ درصد از تنوع‌زیستی کشور مربوط به لرستان است

خرم‌آباد- مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان گفت: نزدیک به ۳۰ درصد از تنوع‌زیستی کشور مربوط به این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سالاروند در نشست فعالان و اعضای شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان لرستان، ضمن قدردانی از حضور گسترده فعالان و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان، از تشکل‌های زیست محیطی به عنوان بازوهای توانمند محیط زیست در رسیدن به اهداف سازمانی و رفع چالش‌های پیش روی محیط زیست استان نام برد.

وی با اشاره به تنوع زیستی غنی این استان، گفت: استان لرستان با داشتن مساحتی در حدود ٧. ١ مساحت کشور دارای نزدیک به ٣٠ درصد تنوع زیستی کشور است و ما باید با کمک همه آحاد و اقشار جامعه و تعامل و همکاری با همه دستگاه‌های اجرایی از این نعمات خدادادی و سرمایه گران بها حفاظت کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان با تاکید بر موضوع فرهنگ سازی برای رفع چالش‌ها و معضلات زیست محیطی، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین کارهای و سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین این اداره کل تاکید و تمرکز بر آموزش و فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست است.

بنا بر این گزارش، این نشست اعضای شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته به بیان دغدغه‌ها، پیشنهادات و خواسته‌های خود در زمینه حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست استان پرداختند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا