شهرستان ها

۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در اردبیل مهیا است

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری با انجام مطالعات توجیه فنی و اقتصادی مهیا و آماده جذب سرمایه‌گذار شده است.

یعثوب نژادمحمد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اطلاعات ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری مهیا شده در سایت سرمایه‌گذاری وزارت کشور، سامانه اطلس سرمایه‌گذاری و پنجره واحد استان بارگذاری شده که فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به این سایت‌ها از مختصات این فرصت‌های سرمایه‌گذاری اطلاع پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در کنار آماده بودن ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری جدید در حوزه‌های مختلف، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان تلاش می‌کنیم تا ۱۲۰ اولویت سرمایه‌گذاری را نیز آماده و مهیا کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: امسال مطالعات امکان‌سنجی و توجیه فنی و اقتصادی این طرح‌ها تا خردادماه انجام شده و برای نشست سفرای کشورهای عضو اکو این فرصت‌های سرمایه‌گذاری آماده ارائه خواهد شد.

نژادمحمد پیشنهاد اتاق بازرگانی اردبیل را برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در استان یادآور شد و افزود: این همایش قرار است تابستان امسال با هدف ارائه توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف برگزار شود که امیدواریم از این فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به هیچ وجه هدف ما از برگزاری این نشست‌ها نشان دادن شکل ظاهری ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان و یا نشست و برخاست‌های ساده نیست بلکه هدف اصلی این است که در قالب این همایش‌ها بتوانیم بیشترین جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را انجام دهیم.

مولدسازی راهکار مهار تورم و کمک به رشد تولید

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ضرورت تحقق شعار سال را با اقدامات مؤثر و منطقی یادآور شد و اضافه کرد: در سطح ملی و استانی تلاش بر این است تا مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در مهار تورم و رشد تولید تحقق پیدا کند.

نژادمحمد بیان کرد: در استان اردبیل نیز با همت مسئولان اقدامات مؤثر در این حوزه آغاز شده که امیدواریم با جلب نظر مردم و همراهی مسئولان بتوانیم از ظرفیت‌های استان در مهار تورم و تقویت جبهه رشد تولید استفاده کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تنها مؤلفه مؤثر در این حوزه توسعه فعالیت‌های مولد اقتصادی و تولیدی است که در این باب باید هشدارهای اقتصادی بانک جهانی و صندوق‌های بین‌المللی را جدی گرفت.

نژادمحمد تصریح کرد: بر اساس گزارش بانک جهانی و صندوق بین‌المللی سه مؤلفه تأثیرگذار در اقتصاد ایران باید مورد توجه قرار گیرد که اولین مورد ضرورت پیش‌بینی دقیق از تحولات اقتصادی در کشور است که متأسفانه تاکنون نادیده گرفته شده است.

وی گفت: ثبات اقتصادی می‌تواند جذب سرمایه‌گذار را به همراه داشته و به رونق تولید و مولدسازی اقتصاد در ابعاد مختلف کمک کند.

نژادمحمد افزود: شفاف نبودن فعالیت‌های اقتصادی آسیب جدی به حوزه سرمایه‌گذاری وارد می‌کند و در کنار آن رونق فعالیت‌های غیرمولد، سوداگری و دلالی زمینه بروز آسیب‌ها و تهدیدهای اقتصادی را رقم می‌زند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تورم را نتیجه سوداگری‌ها در بخش مسکن، سکه و طلا، خودرو و ارز اعلام کرد و ادامه داد: اگر این کالاها از هدایت به سمت کالاهای سرمایه‌ای به شکل کالاهای مصرفی سوق پیدا کند، مردم منابع خود و نقدینگی‌ها را به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی سوق می‌دهند که این خود عامل اصلی در ثبات و رشد تولید خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا