شهرستان ها

۳۰ محکوم جرائم غیر عمد سیرجان در انتظار آزادی

کرمان – رئیس دادگستری سیرجان گفت: هم اکنون تعداد ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد سیرجان برای آزادی چشم انتظار کمک مالی مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمود محمدی صبح سه شنبه در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد شهرستان سیرجان که با حضور جمعی از خیرین و مسئولان شهرستانی برگزار شد، گفت: با همت و تلاش شرکت‌های صنعتی و معدنی و مردم نوع دوست و خیر سیرجان، ۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومان مالی کمک شد.

او افزود: هم اکنون تعداد ۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد زندان سیرجان نیز چشم انتظار کمک و مساعدت‌های مالی مردم برای آزادی هستند.

این مقام قضائی، میزان بدهی این تعداد از زندانیان را ۵ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: با همت و تلاش شرکت‌های صنعتی و معدنی و مردم نوع دوست و خیر با اهدای ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شد.

حجت الاسلام محمدی اظهار امیدواری کرد، با مساعدت سایر شرکت‌ها و مؤسسات و همچنین خیرین شهرستان تا چند روز آینده این مبلغ به ۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

او با تأکید بر اینکه دستگاه قضائی شهرستان سیرجان برای جلوگیری از دچار شدن خانواده‌های زندانیان به آسیب‌های اجتماعی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دستگاه قضائی شهرستان این است که خانواده‌های زندانیان دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند و از طریق انجمن حمایت از زندانیان تا حد توان برای تأمین هزینه‌های زندگی و مایحتاج معیشتی خانواده‌های زندانیان کمک کنیم.

حجت الاسلام محمدی بر ضرورت حمایت از خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد تأکید و ابراز داشت: زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی بعضاً دچار بدشانسی شده و با ضرر و زیان مالی و ورشکستگی راهی زندان می‌شوند و از طرفی هم خانواده‌های این زندانیان محکومین مالی بدون سرپرست مانده و اکثراً دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند، که بایستی علاوه بر زندانیان جرایم غیرعمد، به فکر معیشت و درآمد خانواده‌های زندانیان نیز باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا