شهرستان ها

۳۲۳ خانواده تسهیلات فرزندآوری گرفتند

اردبیل- مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل گفت: ۳۲۳ خانواده در استان اردبیل از تسهیلات فرزندآوری به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر فرجی‌آذر عصر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم حمایت از خانواده‌ها به ویژه زوجینی که اقدام به فرزندآوری کردند، با پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در حوزه وام ازدواج نیز ۷۱۲ نفر از تسهیلاتی بالغ بر یک‌هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال بهره‌مند شدند.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل گفت: برای نهادهای حمایتی در قالب تسهیلات تکلیفی پرداخت تسهیلات در قالب وام اشتغال خانگی از شهریورماه شروع شده و تاکنون ۱۷۷ میلیارد ریال برای ۲۰۲ نفر منابع تسهیلات حمایتی پرداخت شده است.

فرجی‌آذر افزود: وام‌های بدون ضامن قرض‌الحسنه مهر ایران تا سقف ۵۰ میلیون تومان بوده که با اولویت پرداخت شده و یا در مرحله پرداخت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گونه متقاضی در صف انتظار وام ازدواج و فرزندآوری نداریم و به موقع پرداختی‌ها انجام شده است.

فرجی‌آذر ضرورت همراهی با دستگاه‌های مختلف اجرایی را در قالب پرداخت حقوق و مزایا از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر یادآور شد و اضافه کرد: اداراتی که حقوق کارکنان خود را از طریق بانک مهر پرداخت می‌کنند، می‌توانند برای کارکنان تسهیلات کم‌بهره نیز درخواست کنند.

وی از ارائه سفر کارت برای علاقه‌مندان به سفر و سیاحت خبر داد و بیان کرد: در بهترین قالب سفر کارت در استان اردبیل طراحی شده که بعد از عقد تفاهم‌نامه با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مجموعه‌ها توزیع آن را تا پایان امسال شاهد خواهیم بود.

فرجی‌آذر در مورد مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات برای نهادهای حمایتی نیز یادآور شد: برای بهزیستی ۱۴۵ میلیارد ریال، کمیته امداد ۱۴۰ میلیارد ریال و بنیاد برکت به همین میزان تسهیلات پرداخت شده تا متقاضیان مشاغل خانگی نیز به تعداد ۲۰۲ نفر از تسهیلات ۱۷۷ میلیارد ریالی استفاده کنند.

وی به بیست و دومین سالگرد تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر به عنوان اقدام مبارک در مسیر توانمندسازی افراد مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۶ میلیون ایرانی از خدمات قرض‌الحسنه بهره‌مند بوده و در ۱۲ شعبه استان سعی می‌کنیم در طول سال خدماتی را با رویکرد پرداخت قرض‌الحسنه و ترویج این امر مبارک انجام دهیم تا فقرزدایی و محرومیت‌زدایی در جامعه انجام شود.

فرجی‌آذر با بیان اینکه ۵۰ درصد افتتاح حساب و ۷۰ درصد درخواست تسهیلات در این بانک به صورت آنلاین انجام می‌شود، تصریح کرد: ما به سمت راه‌اندازی سیستم آنلاین و مجازی حرکت کردیم تا کمترین مراجعات را به بانک‌ها شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در استان اردبیل و در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سه هزار و ۱۲۰ فقره تسهیلات به ارزش یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال به صاحبان این شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

فرجی‌آذر خاطرنشان کرد: در قالب طرح کالا کارت در حمایت از کالای ایرانی ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در این استان از تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان استفاده کردند.

وی اضافه کرد: تا پایان آبان ماه ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۸ هزار نفر در استان پرداخت شده و این حمایت‌ها همچنان در بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور ادامه دارد.

فرجی‌آذر بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی در ایام کرونا ۴۲۲ قلم کالای بهداشتی و درمانی به ارزش هشت میلیارد ریال خریداری و در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار گرفته است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل از آزادسازی ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد و اجرای طرح همیاران مهر به عنوان مسئولیت اجتماعی بانک یاد کرد و ادامه داد: در ۹ ماهه امسال اهداف بانک در حوزه‌های مختلف تحقق یافته و امیدواریم نتایج مطلوبی را نیز در حوزه‌های مختلف شاهد باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا