شهرستان ها

۳۳۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی و دیه استان فارس آزاد شدند

شیراز – چهاردهمین دوره آزادسازی زندانیان در استان فارس همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و ۳۳۰ زندانی جرایم غیرعمد، دیه و مالی استان فارس آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم آزادسازی ۳۳۰ زندانی جرایم غیرعمد، دیه و مالی استان فارس بیان کرد: علاوه بر ۳۳۰ زندانی آزاد شده به مناسبت همین ایام با همکاری دادستان مرکز استان فارس ۲ هزار و ۴۷۴ نفر زندانی نیز با اعطای مرخصی و با استفاده از تسهیلات قضائی از زندان آزاد و یا از مرخصی استفاده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: اهداف دادگستری استان در راستای کاهش جمعیت کیفری به صورت مستمر ادامه دارد و تلاش می‌کنیم این رویکرد با اولویت بانوان زندانی و جرایم غیر عمد ادامه یابد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه ۴۵ زندانی زن جرایم غیرعمد با بدهی قریب به ۵۰ میلیارد ریال در اولویت کمک‌های خیرین برای آزاد سازی قرار دارند اظهار امیدواری کرد که این تعداد از زندانیان معسر بند بانوان تا دهه مبارک فجر با کمک‌های مردمی از زندان رهایی و به کانون خانواده‌های خود بازگردند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر اینکه در حال حاضر جمع زندانیان جرایم مالی و غیر عمد استان ۹۲۸ نفر است گفت: در صورت تأمین یک سوم از میزان بدهی این افراد توسط اعتبارات دولتی اختصاص یافته در این خصوص می‌توانیم با سایر کمک‌های خیرین و اخذ رضایت از شکات زمینه آزادی آنان را فراهم کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا