شهرستان ها

۳۷۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری گلستان بازدید کردند

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت که در پنجمین روز از فروردین، ۳۷۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری گلستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ساوری شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۶۹ هزار و ۶۴۹ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی نگارستان ایران در پنجمین روز فروردین ثبت شده که تعداد ۲۰۱ هزار و ۸۴۶ مورد این بازدیدها از جاذبه‌های طبیعی گلستان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: ۲۵ هزار و ۴۳۶ بازدید از زیرساخت‌های گردشگری، ۴۵ هزار و ۴۵۵ نفر از بناهای تاریخی، ۵۷ هزار و ۱۰۱ بازدید از مراکز تفریحی و دو هزار و ۷۹۴ بازدید هم از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

وی ادامه داد: روز گذشته ۳۶ هزار و ۷۹۴ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی هم ۲۲۳ بازدید بود.

ساوری گفت: ۲۸ هزار و ۴۱۳ نفر-شب اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در روز گذشته در مراکز اقامتی استان ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در این روز تعداد سه هزار و ۱۵۱ اقامت در هتل، متل، هتل بوتیک، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر، تعداد سه هزار و ۴۴۵ نفر-شب در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی، سه هزار و ۶۷۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۱۳ هزار و ۱۱۸ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و دو هزار و ۶۵۵ نفر هم اقامتگاه‌های اضطراری استان را برای اقامت انتخاب کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا