شهرستان ها

۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی با اولویت مناطق محروم توزیع شد

مشهد- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی با اولویت مناطق محروم توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌اللهی صبح پنجشنبه در آئین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه سفر رئیس‌جمهور شهید که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: تحولات وسیعی در حوزه سلامت در این سه سال اتفاق افتاد که شروعش با کرونا بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این مدت ۱۷ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد. ۱۵۰ هزار تخت در کشور داشتیم که قبل و بعد از کرونا ۱۳ درصد به تخت‌های بیمارستانی اضافه شد. ۳۱۰۰ پروژه بهداشتی، ۲۵ هزار استخدام و ۶۷ هزار تبدیل وضعیت داشتیم. ۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی با اولویت مناطق محروم توزیع شد. ۲۸۰۰ عضو هیأت علمی استخدام کردیم. بیمه رایگان و همگانی پنج دهک نخست و رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از دیگر اقدامات بود.

وی ادامه داد: دولت ظرف سه ماه کرونا را کنترل کرد و در آذر ۱۴۰۰ منحنی شروع به پایین آمدن کرد. رئیس‌جمهور و جناب مخبر نقش اساسی در کنترل کرونا داشتند، به طوری که ایران از آمریکا و انگلیس پیش افتاد.

عین اللهی با اشاره به اینکه مشهد در زمینه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی پیشتاز است، تصریح کرد: ۳۴۰۰ قلم تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها توزیع و ۴۰۰ عمل کاشت حلزون شنوایی انجام شده است. استفاده از نسخه الکترونیک در ابتدای دولت ۱۰ درصد بود که امروز ۱۰۰ درصدی در حال انجام است. ۳۵۰ دانشجوی خارجی جذب شده و رشد ۵ برابری پیوند قلب و اعضا را در دانشگاه علوم پزشکی شاهد هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج با ۵,۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، ۷,۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و ۱۲ هزار میلیارد تومان برای امسال راه‌اندازی شد. رشد دو برابری در شرکت‌های نانو بنیان پزشکی را در این مدت داشتیم. ۹۹ درصد داروها و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی در داخل تولید شد. اجرای طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان از دیگر اقدامات بود. امروز ۲۳ پروژه بهداشتی و درمانی در استان افتتاح می‌شود که ۱۹ طرح درمانی و چهار طرح بهداشتی به ارزش ۴,۰۰۰ میلیارد تومان است و ۳۰ هزار متر مربع اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: سه بیمارستان و تجهیزات سنگین و سرمایه‌ای امروز افتتاح می‌شود. بزرگ‌ترین بیمارستان درمان سرطان مراحل نهایی خود را می‌گذراند که قرار بود امروز افتتاح شود اما دو ماه فرصت خواستند که حداکثر تا هفته دولت افتتاح می‌شود. اولین بعد شهادت آیت‌الله رئیسی ۲۲ پروژه توسط دکتر شبستری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد که ارزش آن‌ها ۳,۰۰۰ میلیارد تومان بود. اولین پژوهشگاه سلامت کشور با نام شهید رئیسی و بزرگ‌ترین مجتمع آموزش علوم پزشکی کشور در فردای تشییع پیکر ایشان افتتاح شد.

عین اللهی با بیان اینکه عملکرد دولت مردمی در استان خراسان رضوی ۱۳۶ پروژه به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که افتتاح شده است، عنوان کرد: ۷۰۰ تخت بیمارستانی اضافه شد و همچنان افزایش تخت‌های بیمارستانی سرلوحه کار ما بوده که رشد ۱۰ درصدی داشته است. جذب ۱۵۴ عضو هیأت علمی و افزایش ۳۰ دستگاه آمبولانس از دیگر موارد است. استان رتبه اول گردشگری سلامت را دارد. در این مدت ۱۳ دستگاه سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی اضافه شد و رشد ۲۵ درصدی داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ۹۷ درصد رشد شرکت‌های سلامت و دانش‌بنیان را شاهد بودیم که در زمینه تولید دارو، سرم و نیازهای کشور خوب عمل می‌کنند. افزایش ۵۰ درصدی دانشجویان پزشکی و ۴۵ درصدی چاپ مقالات، بازسازی ۵۰ دستگاه آمبولانس و خرید ۳۴ دستگاه موتورولانس از دیگر اقدامات است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا