شهرستان ها

۴۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه رازی کرمانشاه ساخته می‌شود

کرمانشاه- رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اهمیت بحث جوانی جمعیت و کمک به ازدواج دانشجویان، گفت: ۴۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه رازی کرمانشاه ساخته می‌شود.

محمد نبی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدام جدی دانشگاه رازی برای احداث خوابگاه متاهلی، اظهار کرد: احداث خوابگاه متاهلی برای دانشجویان دانشگاه رازی یکی از اقدامات دانشگاه است که با وجود مشکلات و سختی‌های پیش رو در تأمین اعتبار این طرح اما پیگیری لازم را انجام داده است.

وی افزود: دانشگاه رازی هم اکنون تنها یک خوابگاه ۱۶ واحدی برای دانشجویان دارد که با توجه به درخواست و پیگیری‌های صورت گرفته دانشگاه رازی به عنوان اولین دانشگاه در کشور مجوز احداث خوابگاه متاهلی ۴۰۰ واحدی دریافت کرده و در همین جهت تاکنون جلسات متعددی جهت بررسی و اجرای طرح نیز انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای ساخت هر واحد خوابگاه متاهلی حدود ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در ابتدا دولت حدود هفت هزار میلیارد تومان برای حمایت از خوابگاه‌های متاهلی در نظر گرفت و تحویل مجلس شورای اسلامی داد اما در رفت و برگشت‌های انجام شده این اعتبار به ۵۰۰ میلیارد تومان تقلیل یافت.

احمدی ادامه داد: با توجه به اینکه ۲۰۰ دانشگاه در حال فعالیت در کشور داریم اما این اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی با هزینه‌های برآورده شده تنها پاسخگوی ۴۰۰ واحد خوابگاه دانشگاه رازی خواهد بود و به همین دلیل اجرای این پروژه ۴۰۰ واحدی به لحاظ اعتباری با ریسک همراه خواهد بود.

وی به ساخت و تحویل خوابگاه متاهلی دانشجویی در ۲ مرحله تاکید و خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده عملیات ساخت خوابگاه متاهلی دانشجویان در مرحله نخست با ۱۳۶ واحد تا ماه آینده آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه گفت: برای ساخت و اجرای خوابگاه متاهلی با دستگاه‌های مربوطه از جمله راه و شهر سازی و بانک‌های عامل همکاری و هماهنگی لازم صورت گرفته اما اجرای ثمر بخش این طرح نیازمند پشتوانه مالی قوی‌است.

احمدی در پایان بر ضرورت ساخت خوابگاه‌های متاهلی تاکید و بیان کرد: با توجه به آمار پایین جمعیت و ازدواج جامعه نیازمند حرکت به سوی اقداماتی است که باعث افزایش این آمار شود که با ساخت خوابگاه‌های متاهلی گامی در مسیر امید آفرینی و تشویق به ازدواج داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا